Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و یارانشان، گفت: در خطبه ۲۱۵ نهج البلاغه آمده که خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی، جانم اولین چیزی باشد که از من می‌گیری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی نکند که پیش از گرفتن جانم، انصاف، شرف، عدالت و راستگویی و مهم تر از همه ادب و اخلاق  را گرفته باشی.

او سپس خطاب به رئیس جمهور گفت: مصوبه دیروز هیئت دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مازندران با سه لکه منفصل نوشهر، فریدون کنار  و امیرآباد موجب شعف و شادمانی مردم مازندران را شد؛ وظیفه میدانم به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران از همه همکاران و کسانی که برای این مهم تلاش داشته اند، به ویژه دکتر جهانگیری، وزیر ارتباطات به عنوان وزیر معین استان، استاندار مازندران و دیگر اعضای دولت تشکر می‌کنم. استاندار مازندران پیشتر با وعده تصویب قریب الوقوع طرح، روز گذشته در دولت دفاع تمام قد کرده بود. همچنین دولتی‌ها علاوه بر تلاششان، پیام‌های محبت آمیزی  به جهت تبریک تصویب طرح مذکور فرستادند. 

احمدی لاشکی با مخاطب قرار دادن آقای روحانی ادامه داد: عده ای از نیروهای زحمتکش ادارات، نهادها و شهرداری‌ها سالهای متمادی، عاشقانه و با تمام وجود برای دستگاه‌های اداری زحمت می‌کشند. متاسفانه علی رغم سالها خدمت صادقانه همچنان به عنوان نیروی شرکتی و قراردادی به کار مشغولند و از عدم امنیت شغلیشان نگرانند؛ دستور فرمایید تا سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تبدیل وضعیت شغلی آنان به عنوان نیروهای پیمانی و رسمی اقدام سریع کند.

نماینده مردم چالوس و نوشهر افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، بازنشسته از شاغل جدا نیست؛ بازنشسته آیینه مشاغل بوده و بر دولت واجب است برای همسان سازی حقوق و مطالبات و پاداش پایان خدمت و بیمه تکمیلی بازنشستگان عزیز اقدام فوری نماید، چرا که شرایط امروزشان بسیار سخت و شکننده است. حرمتشان را نگهداریم تا بعدها حرمتمان را نگه دارند.

او با بیان اینکه این روزها از اقدامات موثر دستگاه قضا صحبت های فراوانی می شنویم، گفت: برخوردهای جدی ریاست قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی، امید به آینده را زنده کرد و ضمن تشکر و حمایت اعلام می کنم به موازات برخورد با سوء استفاده کنندگان و سود جویان، از مدیران پاکدست و فعال و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تقدیر شود تا انگیزه تلاش و کار قوت یافته، موجبات آرامش برای سرمایه گذاری فراهم شود و فرار از سرمایه را در این شرایط خاص اقتصادی شاهد نباشیم.

احمدی لاشکی خطاب به وزیر راه و شهرسازی و ریاست بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در بازدید دو روز گذشته اینجانب از روند پیشرفت قطعه یک آزادراه تهران-شمال، تلاش وصف ناپذیر کارگران عزیز و سخت‌کوش، نوید روزهای خوش را به ذهن متبادر ساخت و به این باور رسیدم با وعده دولت، افتتاح ابر پروژه آزادراه تهران -شمال حداکثر تا دهه مبارکه فجر سال جاری تحقق یابد، در نتیجه ابتدا تشکر و قدردانی‌ام را از این پروژه عمرانی بی‌نظیر کشور اعلام داشته و از رئیس جمهور محترم می‌خواهم الان به فکر مدیریت حجم گسترده مسافران برای همه روزهای هفته در این منطقه باشد و دستور دهد تا برنامه‌ریزی لازم برای اقدامات زیربنایی عمرانی و فرهنگی شهرهای مقصد یعنی چالوس، نوشهر و کلاردشت انجام شود.

نماینده مردم چالوس و نوشهر افزود: از اقدام مؤثر و افتتاح و توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر در هفته گذشته، از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور قدردانی می‌کنم و یادآور می‌کنم که آقای اسلامی! پروژه مهم مرزن آباد-دزدبن در محور کندوان و حاصل زحمات شما از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست و موجبات ناراحتی مردم منطقه را شامل شده است، دستور فرمایید که این پروژه سرعت یافته و پروژه‌های کلاردشت و کجور هم به همین صورت اجرایی شود.

او همچنین به ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: آقای کلانتری، معاون با اخلاق رئیس جمهور، به جای صرف انرژی بیهوده برای انجام فعل غیر ممکن انتقال آب دریای خزر، موضوع پسماند خبطه شمال را پیگیری و حل کنید؛ چراکه نمایندگان محترم مجلس خصوصا نمایندگان شمالی کشور، تمامی وقت خویش را صرف پیگیری این مسئله کرده‌اند.

احمدی لاشکی ادامه داد: عذرخواهی شما را از نمایندگان مجلس شاهد نبودیم، اما برادرم! عذرخواهی از دیگران و اقرار به اشتباه جزو فرهنگ اسلامی است که لازم است آن را اشاعه دهیم. عذرخواهی نشانه رشد فرهنگی است و فرهنگی را که جزو مکارم اخلاقی می‌تواند باشد، بعضی‌ها آن را اهانت به خویش تصور می‌کنند. حال که شما عذرخواه نیستید، من از شما به خاطر سخنی که سبب جریحه‌دار شدن احساسات شما شده است، عذرخواهی می‌کنم و تذکر می‌دهم که پروژه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر با پیشرفت ۹۶ درصدی که دولت محترم با همکاری شهرداری نوشهر در حال اجرایی آن است و هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور وعده تزریق ۲۰ میلیارد تومانی پایانی آن را اعلام کرد، سریعاً به اتمام برسانید.

او در پایان گفت: از وزیر ورزش و جوانان به خاطر افتتاح مدرن‌ترین استادیوم ورزشی شمال کشور با نام مبارک شهدای نوشهر در هفته گذشته که جوانان مستعد ورزشی منطقه را شادمان و امیدوارم کرده است، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاسی مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است