Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@00:06:36 GMT

جنگل ابر جنگلی با قدمت 40 میلیون ساله

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۲۵۳۷

جنگل ابر جنگلی با قدمت 40 میلیون ساله

اگر به استان سمنان سفر کرده‌اید و یا قصد سفر به این استان را دارید، بهتر است سفر به جنگل ابر شاهرود را که یکی از وسیع‌ترین جنگل‌های ایران است، از دست ندهید. جنگل ابر در 45 کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر در 12 کیلومتری روستای ابر قرار گرفته است.

نابرو، راهنمای گردشگری در ایران می‌نویسد: در این جنگل 85 گونه­ مختلف گیاهی از جمله راش، بلوط، ممرز، شیردار، افرا، آزاد داغداغان، اسپرس، دم روباه، گونه­‌های کلاه میرحسن، چوبک، آویشن، شبدر، نارون، تنک، گیلاس وحشی، نمدار، بارانک، سرخدار، و درخت مهمی به نام اورس و انواع بسیاری از درختان پهن‌­برگ و سوزنی برگ و گیاهان دارویی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگل ابر شاهرود با مساحتی معادل 35 هکتار از زیباترین و معروف‌­ترین جنگل­های40 میلیون ساله­ هیرکانی، در ادامه­ جنگل‌­های سرسبز شمال ایران است که در زمان­‌هایی از سال توسط ابرها در آغوش کشیده می­‌شود.

روستای ابر در 12 کیلومتری جنگل ابر، آبشار شرشر و آلوچال، دالان بهشت، چشمه ترش و چشمه قطری از دیگر دیدنی‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

در سراسر این منطقه گیاهان دارویی، همانند نوعی پوشش جنگل را در بر گرفته‌­اند. این گیاهان با خواص­‌های بسیارشان همیشه مورد توجه بوده و به عنوان یکی از جاذبه‌­های مهم این جنگل هستند که امکان تحقیق و گاهی چیدن و جمع‌­آوری را برای گردشگران فراهم کرده است.

با مراجعه به وب سایت نابرو می توانید علاوه بر مشاهده تصاویر دیدنی، اطلاعات کاملی در مورد دیدنی‌های جنگل ابر، اقامت و شب‌مانی ، لوازم ضروری برای رفتن به جنگل ابر شاهرود ، اینکه توصیه‌های کاربردی برای رفتن به جنگل ابر چیست؟ دیدنی های اطراف جنگل کجا هستند و بهترین روستا برای اقامت در این محدوده کجاست و ... بدست آورید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنگل ابر مسافرت و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد