Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:29:27 GMT

برگزاری دو رویداد علمی جهان اسلام در آبان ماه

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۳۳۷۵

برگزاری دو رویداد علمی جهان اسلام در آبان ماه

همزمان با برگزاری ششمین نشست استپ با هدف گردهمایی دانشمندان جهان اسلام و تبادل فناوری در تهران، سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به منظور معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید سهراب پور، مشاور رئیس بنیاد نخبگان و دبیر ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ در نشست خبری امروز که در محل بنیاد علم جایزه مصطفی (ص) برگزار شد، این نشست را یکی از برنامه‌های جانبی جایزه مصطفی (ص) دانست و گفت: این نشست با هدف گردهمایی دانشمندان جهان اسلام در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۵ دانشمند و فعال حوزه علم و فناوری از جهان اسلام در حاشیه جایزه مصطفی (ص) گرد هم می‌آیند، ادامه داد: این دانشمندان و نخبگان از ۳۱ کشور جهان اسلام با هدف بسترسازی برای شکل‌گیری تعاملات فناوری در ششمین نشست تبادل علم و فناوری حضور می‌یابند.

سهراب پور، ایجاد و هدایت بسترهای به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام در عرصه علم و فناوری به منظور حل مسائل علم و فناوری جهان اسلام و اجتماع‌سازی فعالان این عرصه را از دیگر اهداف برگزاری این نشست نام برد و یادآور شد: تاکنون این نشست‌ها در تهران، کوالالامپور، مالزی و پاکستان برگزار شده و قرار است ششمین نشست "استپ" از  ۱۸ تا ۲۱ آبان در دانشگاه‌های صنعتی شریف، الزهرا، صدا و سیما و امام صادق (ع) برگزار شود.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان از برگزاری سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در روز ۲۰ آبان ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: همزمان با این برنامه استپ دانشمندان در دانشگاه‌های کشور، سومین دوره اعطای این جایزه بیستم آبان ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز برندگان نهایی جایزه مصطفی (ص) تعیین نشده‌اند، افزود: جایزه مصطفی (ص) نه یک جایزه محلی بلکه بین‌المللی است؛ چراکه از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود، به همین دلیل برگزیدگان با دقت بیشتری انتخاب می‌شوند.

دبیر ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ تاکید کرد: دانشمندان جهان اسلام با دانشمندان برتر تراز اول غربی در ارتباط هستند، به همین دلیل این جایزه می‌تواند در راستای شبکه‌سازی جهان اسلام باشد تا دانشمندان غربی آنها را به خوبی بشناسند.

در ادامه، محمدمهدی جعفری، دبیر اجرایی ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ نیز گفت: در این نشست در خصوص موضوعاتی چون سلامت، زنان و علم و فناوری، آب و انرژی، تأمین مالی علم و فناوری و ارتباطات علوم در دانشگاه‌ها توسط این دانشمندان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوعات مورد بحث در این نشست، موضوعاتی مساله‌محور هستند، افزود: هدف از برگزاری این نشست، هدایت بسترهایی برای به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهان اسلام است که در این راستا راهکارها و سازوکار شکل‌گیری شبکه‌های علم و فناوری جهان اسلام در این نشست مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

جعفری، شناسایی شبکه‌های همکاری موجود در جهان اسلام و تعریف مدل‌های همکاری با آنها در راستای ارتقای نقش شبکه‌سازی بنیاد، شکل‌دهی شبکه‌های جدید در حوزه علم و فناوری جهان اسلام، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در مسائل کلیدی در حوزه علم و فناوری را از دیگر محورهای نشست استپ ذکر کرد.

وی با اشاره به نشست‌های استپ در سال‌های گذشته، گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ دانشمند برجسته از ۲۷ کشور جهان در قالب جلسات ATA گرد هم آمده‌اند و تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی بین دانشگاه‌ها در قالب نشست استپ منعقد شده است. همچنین اجرای برنامه‌های همکاری مشترک میان دانشمندان برجسته و شکل‌گیری کارگاه‌های تخصصی با مشارکت فعالان علم و فناوری جهان اسلام، شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی جهان اسلام، ارائه گرنت‌های تحقیقاتی، شکل‌گیری بسترهای تبادل دانشجو، از جمله دستاوردهای برنامه‌های استپ طی پنج سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به حضور ۸۵ دانشمند و نخبه عرصه علم و فناوری در ششمین نشست استپ، گفت: این دانشمندان از کشورهای مالزی، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، عمان، انگلیس، هند، عراق و آمریکا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص نشست استپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان‌های دفاعی قرار نمی‌گرفت افتخارآفرینی وعده صادق رقم نمی‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معرفی اساتید نمونه کشوری گفت: اگر بناست اتفاقات مورد آرزو رقم بخورد حتما با توجه به صحنه علم، دانش و تکریم دانشمندان، استادان و دانشجویان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رستمی: برنامه‌های دشمن در محیط دانشگاه شکست خورده است

وی افزود: افتخاری که امروز در بخش‌های مختلف کشور می‌بینیم محصول تلاش علمی دانشمندان، اساتید و معلمان و هم جریان حمایت مداوم از علم است.

رستمیان به حماسه وعده صادق اشاره کرد و گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان های دفاعی کشور قرار نمی گرفت این افتخارآفرینی رقم نمی خورد.

وی افزود: این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستانی ها در رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت مشارکت کنند
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان