Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ وابستگی متقابل زیرساخت‌ها لزوماً فرصت نیست و می‌تواند دومینوی پیامد تهدید را خطرناک‌تر کند، گفت: با اختلال در کارکرد یکی از این زیرساخت‌ها، بقیه سیستم به طور پیامدی دچار چالش می‌شود و ممکن است کل آن درگیر اختلال خدمات شود.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان هرمزگان با اشاره به سابقه دیرینه و تاریخی پدافند غیرعامل در شهرها، اظهار کرد: شهرها همواره در طول تاریخ متکی به عناصر دفاعی و حفاظتی مثل برج، بارو و قلعه بودند یعنی عناصری که تلفیقی از دفاع و حس امنیت را ایجاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بین امنیت، مدل دفاع و زندگی شهری رابطه‌ معناداری برقرار است به‌طوری‌که نوع دفاع از شهر، متناسب با تغییر این سه مولفه دگرگون می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در دهه‌های اخیر با تغییر استراتژی نظامی آمریکا، تهدیدات به سمت شهرها بازگشته است، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یک سند آشکار از جنایات بعثی‌ها و حامیان آنان علیه شهرهاست.

وی با تاکید بر اینکه همه شهرها باید طرح‌هایی برای صیانت از مردم در شرایط بحران داشته باشند، ادامه داد: ایجاد فضاهای چندمنظوره شهری برای شهروندان مثل مترو و پارکینگ یا طرح جابه‌جایی و اسکان موقت که در همه کشورهای پیشرو وجود دارد از جمله این طرح هاست.

جلالی افزود: همچنین از جمله این طرح‌ها می‌توان به تامین نیازمندی‌های ضروری در شرایط بحران همچون غذ، آب، دارو اشاره کرد که در هر شرایطی باید مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرها به ویژه کلانشهرها باید طرح‌هایی برای حفاظت از زیرساخت‌ها حیاتی و حساس داشته باشند، گفت: این زیرساختها باید توانایی تداوم خدمت‌رسانی در شرایط بحران را حفظ کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ، وابستگی متقابل زیرساخت‌ها، الزاما فرصت نیست و می‌تواند دومینوی پیامد تهدید را طولانی و خطرناک‌تر کند، گفت: با اختلال در کارکرد یکی از این زیرساخت‌ها، بقیه سیستم به طور پیامدی دچار چالش می‌شود و ممکن است کل سیستم درگیر اختلال خدمات شود.

جلالی در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع شهرها، سند راهبردی پدافند شهری تهیه و تدوین شده و در کمیته دائمی پدافند غیرعامل در حال بررسی است و انشاالله به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود

مریم جلالی در مراسم بزرگداشت روز ملی شهر میمند و برگزاری جشنواره گل و گلاب گفت: میمند ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویداد‌ها زمینه تقویت توجه را ایجاد می‌کنند و تقویت توجه نخستین گام در راستای متمایزسازی و ایجاد وضعیت مطلق است.

جلالی افزود: به‌عنوان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آنچه ریشه در تاریخ دارد به‌اضافه جاذبه‌های گردشگری در کنار محصولات صنایع‌دستی یک پیوستاری درست کند که به اقتصاد منطقه کمک کند که لازمه‌اش همگرایی خانواده است.

 او ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک چه در سطوح محله، شهر، شهرستان و استان باید رویکرد اقتصاد هویت بنیان را سرلوحه قرار دهند و ما هم بتوانیم تسهیل گری و رفع موانع کنیم.

جلالی او در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: تمامی مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ادارات دولتی فرزندان این دیار هستند و مانند یک خانواده کار می‌کنند و وقتی خانواده مبنا باشد دیگر فرقی نمی‌کند من چه سهمی دارم این همکاری و هم‌افزایی و هم‌جوشی باید منجر به این شود که ما معیشت عزت‌آفرین داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز خرسندی از اینکه اینجا خانواده‌ها را در کنار مسئولان می‌بینم و این مسئولیتی که وجود دارد یکی در خانواده و دیگری پسر و خواهر و مادر خانواده است و این فضای خانواده محوری در سالی که مشارکت مردم در تولید حساب‌شده بسیار قیمتی است.

جلالی در ادامه تأکید کرد: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی هوش و استعداد تاریخی ماست و یک پیوستار کامل است یعنی یک هوش و حکمتی بوده به‌طوری‌که ازگلی که می‌روییده گلاب در ظرف مسی درست می‌شود و بعد شیشه درست‌شده و ترکه‌بافی برای نگهداری شیشه درست‌شده و این توسعه است و ما باید سوار بر آن اقتصاد هویت بنیان را رونمایی کنیم.

او با اشاره به اینکه به همت شما صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فردای روشنی را دارد اضافه کرد: میراث فرهنگی ما تنها میراث، ملموس نیست بلکه در برگ این گل‌ها قصه‌ها و لالایی‌هایی نهفته است و روایت‌هایی که در دنیای امروز ارزش‌افزوده دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه قصه میمند خریدار دارد و ما باید ان را روایتگری کنیم تا دنیا این قصه‌ها را خریداری کند.

او به ذکر مثال‌هایی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: یک روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور کشورگشایی می‌کردند و جهان‌گشایی قدرت بود، یک روزگاری جهان دانی و اطلاعات قدرت بود و امروز جهان ارایی قدرت است و به همه دلیل ایران قدرت سوم را ایجاد کرده است و می‌تواند حرف در جهان داشته باشد، چون روایت‌هایی زیبایی دارد.

جلالی بابیان اینکه شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری بوده و صنعت شیشه‌گری می‌تواند به دلیل بازیافت و دوست دار محیط‌زیست بودن، به ترویج گلاب‌گیری کمک کند ابراز امیدواری کرد که عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها بتواند شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را برای میمند فراهم کند و ما هم تلاش می‌کنیم این پرونده کامل شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شهر ملی شیشه‌گری را در میمند داشته باشیم؛ بنابراین گزارش دکتر مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و دکتر محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه امروز با سفر به شهرستان فیروزآباد ضمن حضور در مراسم روز ملی میمند از کارگاه‌های شیشه‌گری، گلاب‌گیری همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر میمند بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است