Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه آغاز سوم کاهش تعهدات برجامی را پیش رو داریم گفت: ما تعهدات خود را کم نکردیم که برجام را از بین ببریم. ما برای آنکه طرف مقابل به تعهدات خود برگردد سیاست تعهد در برابر تعهد را دنبال می کنیم.   علی ربیعی گفت: روز جمعه فرصت ما برای گام سوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تعهدات برجامی اجرا شود ایران از گام سوم صرف نظر میکند.   ربیعی در ادامه نشست خبری خود گفت: اجازه دهید نوع اقدام را الان اعلام نکنیم. البته تصمیم محمکمی در نظر گرفته شده است اما تا روز آخر منتظر خواهیم ماند.
 
وی درباره پیش بینی خود درباره وزرای معرفی شده وزارتخانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی گفت فکر میکنم هردو وزیر رای می آورند.
 
ربیعی درباره اظهار نظرهای متفاوت و اخیر روحانی در خصوص مذاکره گفت: رئیس جمهور همچنین بر این موضع خود ایستاده است که اگر بر اساس منافع ملی اطمینان داشته باشند ملاقات با شخص خاصی به منافع مردم کمک میکند از این ملاقات امتناع نمیکنند. اطمینان از این مساله کلید واژه ای بود که عده ای آن را نادیده گرفتند. در مقابل اگر عدم ملاقات با کسی ضامن منافع ملی باشد نیز ملاقاتی انجام نخواهند داد.

وی افزود: صحبت های رئیس جمهور در راستای این استراتژی است که ما نباید منزوی شویم بلکه آنهایی باید منزوی شوند که این شرایط را به ما تحمیل کرده اند. 
سخنگوی دولت با بیان اینکه صحبت های روحانی عقب نشینی نیست گفت: هیچ دلیلی برای دیدار با تحریم کنننده و تروریست اقتصادی وجود نداشته است.  هدف رئیس جمهور امریکا از دیدار چیز دیگری است و هدف ما چیز دیگر. رئیس جمهور آمریکا ممکن است هدفش سیاست داخلی خود را دنبال کند.
 
ربیعی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید دولت برنامه ای به واگذاری خودروسازی ها به مردم دارد یا نه؟ گفت: سیاست خصوصی سازی ما از ابتدا با کژی همراه بوده است. اگر زمان فرضی را برای 24 ساعت در نظر بگیریم این خصوصی سازی در یک ساعت انجام شده است. بخشی از مشکلان هم به شیوه خصوصی سازی برمیگردد.

ربیعی گفت: به مجموعه خودروسازی های ما یک میلیون شغل وابسته است. همچنین الان قیمت خودرو یکی از مولفه های تصمیم گیری های اقتصادی جامعه تاثیر میگذارد.

خصوصی سازی این ها بدون در نظرگرفتن زیرساخت ها شرایط را پیچیده میکند. دولت این برنامه و اعتقاد را دارد.اما آیا بدون حمایت بانکها یا ... خودروسازها میتوانند به حسات خود ادامه دهند؟

سخنگوی دولت گفت: ما سیاست واگذاری خودروسازی ها را داریم. رئیس جمهور بارها شیوه خصوصی سازی ها را به بحث گذاشته اند. اما برنامه ما این است که ما کژخصوصی سازی نکنیم.

وی افزود: آنچه ما از آقای پوری حسینی می دانیم این است که کارش را قانونی انجام میداده و سلامت شخصی دارد.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره کلیدواژه "رفراندوم" روحانی گفت:  آنچه رئیس جمهور بیان کردند اشاره به یک ظرفیت موجود در قانون اساسی است که اگر جایی تصمیم گیری دشوار است به پشتوانه عظیم مردمی رجوع کنیم. 

وی افزود:  صحبت درباره یک ظرفیت چیزی نیست که از آن نتیجه گیری کنیم. بیشتر حرف ضرورت بوده تا موضوعی خاص. امروز به رغم مشکلاتی که داریم در سطح کلان وضعیت خوبی را در تصمیم گیری سطح کلان کشور مشاهده میکنیم. خصوصا با وجود رهبری اختلافات حل و فصل می شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، اظهار داشت: تهران بر خلاف اینکه پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات بوده، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.   خلجی گفت: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیس جمهور، باید به تهران نیز توجه شود، اما چون تهران بزرگ است، باید این سفرها، منطقه به منطقه و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، کارهای لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت