Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج آن استان اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به ۲۱ شهرستان سفر و در این چارچوب ۵۴ تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.  بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی ۶۰۹ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون یورو تعریف شده است. در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکلی و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.  
استاندار خراسان رضوی روز دوشنبه در جریان بازدید از بخشهای مختلف نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی این استان در مشهد همچنین به گلایه کارشناسان دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی مبنی بر طولانی بودن روند صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و بیان کرد: مجوز سه هزار و ۵۰۰  طرح کسب و کار روستایی با هدف توسعه اقتصاد مقاومتی استان صادر می‌شود. صدور این مجوز برای هزار و ۱۲۵ روستا صورت می گیرد.

رزم حسینی همچنین بر لزوم ارائه آموزشهای لازم به دهیاران به عنوان فرماندهان جبهه اقتصاد مقاومتی در روستاهای خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: آموزشهای تسهیلگری نیز تا پایان آبان ماه آتی برای دهیاران این تعداد روستا در سطح استان ارایه می شود.

وی همچنین تعریف سرانه های خدماتی در روستاها را ضروری توصیف و بیان کرد: شاخص برخورداری روستاها باید به گونه ای مشخص شود که بدانیم استاندارد ورزش، رفاه، محیط زیست و درمانی در روستای مورد نظر چقدر است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: "تجمیع روستاها" یکی از طرحهای پیشنهادی است که در آینده می توان روی آن تامل بیشتری داشت تا این سیاست در طرحهای حوزه کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.  
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز با ارایه گزارشی از وضعیت اجرا و پیشرفت پروژه های معینهای اقتصادی در این استان، گفت: برای پیگیری طرحهای مشخص شده در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، نشستهای مستمر با معینهای منطقه ای برگزار می شود.  
علی اکبر لبافی افزود: ریز جزئیات میزان سرمایه گذاری و اشتغال معینهای اقتصاد مقاومتی مشخص است. با توجه به اهمیت نقش دهیاران به عنوان تسهیلگر در مدل اقتصاد مقاومتی تاکنون ۱۱۰ نفر از آنها آموزش تسهیلگری دیده اند.
۸۰۰۵/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است