Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر که روز یکشنبه، 10 شهریورماه در مجتمع امام خمینی  برگزار شد، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یک وظیفه بسیار حساس و حائز اهمیت است و همچون سایر واجبات باید با حساسیت تمام انجام شود.
وی افزود: اگر در نماز یا روزه کوچکترین اشتباهی انجام دهیم آن فریضه باطل می‌شود، برای امر به معروف و نهی از منکر هم چارچوبی وجود دارد که اگر خارج از آن عمل کنیم، نتیجه عکس خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان به رسالت خطیر طلایه داران امر به معروف در ترویج این سنت حسنه در جامعه اشاره و عنوان کرد: شما فعالان این عرصه باید قدر جایگاه خود را بدانید و زمینه‌ای را فراهم کنید تا هنگامی که اسمی از فریضه امر به معروف به میان می‌آید مردم از آن استقبال کنند.
وی همچنین رفتار مسئولان را نیز یک الگوی مؤثر در ترویج فریضه امر به معروف دانست و گفت: اگر رفتار مسئولان مثبت باشد این سنت حسنه ترویج می یابد اما اگر رفتار سوء و چندگانه ای را داشته باشیم نتیجه عکس را در برخواهد داشت.
مرادنیا ادامه داد: باید مراقب باشیم که هر حرفی را در هر جایی به زبان نیاوریم و هر مطلبی را به هر مجموعه‌ای نسبت ندهیم چون دیگر نمی‌توان آن را پس گرفت.
وی در ادامه با یادآوری هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: اگر نام این شهیدان ماندگار شد به دلیل سلامت رفتار، پاک دستی و متواضع بودن آنان بود که همه ما امروز از آنها به عنوان الگو یاد می‌کنیم.
استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در کردستان خون شهدای بومی و غیربومی بسیاری بر زمین ریخته شده تا این امنیت حاصل شده است، ذکر کرد: به کار بردن اسم قاچاق، فساد اداری، کولبری و پسوندها و پیشوندهایی اینچنینی در کنار نام کردستان مشکلی را حل نمی‌کند.
وی با طرح این سوال که مگر در سایر نقاط کشور فساد، قاچاق و کولبری وجود ندارد؟ عنوان کرد: نشان دادن چهره خشن و بیچاره و فقیر از استان کردستان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه فقط مردم را از توسعه استان ناامید کرده و سرمایه‌گذاران را نیز فراری می‌دهد.
مرادنیا با ابراز گلایه از نشان ندادن نقاط قوت و توانمندی‌های استان، بیان کرد: ما هیچوقت از توانمندی و نقاط قوت استان حرفی نزده‌ایم و همیشه از مشکلات صحبت کرده‌ایم. اگر دستگاه‌های اجرایی مشکل دارند عملکرد همه ما و حتی دستگاه‌های نظارتی زیر سوال می‌رود.
وی ادامه داد: چرا باید اجازه دهیم چند نفر با قلم‌فرسایی آگاهانه یا ناآگاهانه خود چهره‌ای مظلوم و محروم را از کردستان نشان دهند که بنده اعتقادی به اینها ندارم. ما باید دست به دست هم دهیم و نقاط قوت را بیشتر و ضعف‌ها را کم کنیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه هیچکس منکر وجود مشکلات در کشور نیست، اعلام کرد: باید اعتمادسازی کرده و مردم را امیدوار به عبور از مشکلات کنیم.
وی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف استان پروژه‌های راهسازی در حال انجام هستند، گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاص استان کردستان، هزینه تمام شده پروژه های عمرانی در این استان دو یا چندین برابر استان های دیگر است که باعث شده ما با محدودیت‌های اعتباری مواجه شویم.
مرادنیا با اشاره به تخصیص آب به 96 هزار هکتار از اراضی استان، افزود: مدیران استان شبانه روز کار می‌کنند و اگر پروژه‌ها دیر به نتیجه می‌رسند تصور بر کم‌کاری مدیران نشود بلکه به دلیل محدودیت‌های اعتباری است و کسی قصد خیانت به استان را ندارد.
وی در پایان یادآور شد: مدت زیادی است که فضای مجازی ناجوانمردانه‌ای علیه همکاران ما شروع شده بود که خوشبختانه این فضا جمع‌آوری و مشخص شده که از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه قصد و نیتی داشتند که اینگونه مدیران را تخریب می‌کردند. از همه مردم درخواست می‌کنم که هرکجا ضعفی هست، صادقانه به ما اعلام کنند و ما نقدهای منصفانه را پذیرا هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر همایش تجلیل فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید اینها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، طرح فراجا را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و تاکید کرد: فراجا برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و پلیس که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم؛ و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 848148 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است