Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@19:39:00 GMT

روباتی که گواهینامه خلبانی دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۶۴۶

روباتی که گواهینامه خلبانی دارد

روباتی که قادر است به طور مستقل هدایت یک هواپیما را برعهده بگیرد، گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرده و نخستین پرواز خود را انجام داد.

سیستم بدون سرنشین مبدل هواپیمای ROBOpilot برخلاف سیستم خلبان خودکار رایج، به معنای واقعی کلمه کنترل هواپیما را در دست می‌گیرد به این معنا که با استفاده از بازوهای روباتیک پدال‌های هواپیما را فشار داده و فرمان را هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روبات همچنین با استفاده از یک سامانه بینایی رایانه‌ای (computer vision system)  اطلاعات موجود بر روی صفحه کنترل هواپیما را می‌خواند.

این روبات جایگزین صندلی خلبان، می‌تواند بدون دخالت انسان هواپیما را از زمین بلند کرده، آن را هدایت کند و در نهایت فرود آورد. 

سیستم ROBOpilot توسط شرکت آمریکایی  DZYNE Technologies به عنوان روشی ساده برای ساخت هر نوع از هواپیماهای خودران ساخته شده است.

از این سیستم می‌توان برای حمل بار، «ورود به محیط‌های خطرناک»، جاسوسی، نظارت و ماموریت‌های شناسایی استفاده کرد.

 

 ROBOpilot گواهینامه خلبانی هواپیماهای سبک را کسب کرده و نخستین پرواز خود را در تاریخ ۹ اوت در ایالت یوتای آمریکا انجام داد. چند هفته بعد نخستین سانحه خود را تجربه کرد و آسیب دید؛ هر چند شدت این آسیب هنوز روشن نیست./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس

طرفداران نیوکاسل از این به بعد با کنجکاوی بیشتری به چهره راننده کامیون هایی که در جاده می بینند، نگاه خواهند کرد.

طرفداری | مت ریچی، هافبک نیوکاسل، به تازگی امتحان گواهینامه رانندگی سطح C (پایه یک) را با موفقیت پشت سر گذاشته است، به این معنی که او می‌تواند به طور حرفه‌ای یک راننده کامیون شود. 

ریچی ۳۴ ساله به احتمال زیاد به پایان دوران حرفه‌ای فوتبال خود در سطح بالا نزدیک می‌شود و در چند فصل گذشته تنها به عنوان بازیکن ذخیره بازی کرده است. قرارداد او در ماه ژوئن تمام می‌شود. اما این موضوع نگران کننده‌ای برای او نیست، زیرا او اکنون صلاحیت رانندگی با کامیون‌های حمل زباله، کامیون‌های کمپرسی و سایر وسایل نقلیه سنگین را دارد.

یکی از هواداران به شوخی در این مورد نوشت:

وقتی به او گفتند اتوبوس پارک کنید، او بیش از حد آن حرف را جدی گرفت و معنای واقعی آن را تفسیر کرد! 

مت ریچی با گواهینامه کامیونش! 

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس