Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:22:09 GMT

واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۴۸۳۵

واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال به تعویق افتاد

به گزارش خانه ملت، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اشاره و عنوان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید که این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی‌سازی به روشی که ۴ سال قبل یکبار تجربه شده بود، واگذار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزون بر این مجلس نیز در جریان تصویب قانون بودجه سال ۹۸، حکمی را در بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ به تصویب رساند که واگذاری این دو باشگاه با کشف قیمت در فرابورس تا پایان شهریورماه سال ۹۸ انجام گیرد و پس از آن ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود.

همه دستگاه‌ها درباره امکانپذیر نبودن واگذاری تا شهریورماه هم نظر بودند

این عضو هیات دولت اضافه کرد: پس از این مصوبه، جلسات بسیاری با سازمان بورس، فرابورس، سازمان خصوصی‌سازی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد که نظر همه دستگاه‌ها این بود که واگذاری دو باشگاه با شیوه و مدل قانونگذار یعنی براساس بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه تا شهریورماه امکانپذیر نیست.

صورت‌های مالی دو باشگاه تهیه شده است

سلطانی‌فر تصریح کرد: البته تا به امروز صورت های مالی دو باشگاه تهیه شده و تمامی اسناد و مدارک سرخآبی‌ها برای واگذاری به مراجع ذی‌ربط ارائه شده است، ولی باز هم کارشناسان اجرایی معتقدند که ظرف مدت ۶ ماه مهلت قانونی این امکان واگذاری وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بر همین اساس درخواست شد که در مهلت تعیین شده برای واگذاری تجدیدنظر صورت بگیرد، افزود: کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل جلسه داد و همکاری‌های خوبی در این زمینه داشت تا برای این مهم چاره اندیشی شود.

دولت مصمم به واگذاری دو باشگاه است

وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم واگذاری سرخابی‌ها تا پایان سال صورت گیرد، تصریح کرد: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سود ورزش، مردم و دولت خواهد بود، بنابراین مصمم هستیم که این واگذاری تا پایان سال صورت گیرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارشناسان و دست اندرکاران معتقدند با مدلی که پیش از این تجربه شده، می توان واگذاری را انجام داد. خوشبختانه در این زمینه همگرایی خوبی میان دستگاه ها به وجود آمده و همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان بورس، فرابورس و سازمان خصوصی سازی به وجود آمده است.

زمان ۶ ماهه تا پایان شهریورماه به یک سال افزایش پیدا کرد

سطانی‌فر با بیان اینکه بر این اساس، زمان ۶ ماهه تا پایان شهریورماه به یک سال افزایش پیدا کرد، یادآور شد: همچنین در کارگروهی با محوریت وزارت ورزش و با حضور نمایندگانی از مجلس، سازمان خصوصی‌سازی، بورس و فرابورس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، بررسی‌های کارشناسی برای تعیین مدل واگذاری نیز تا پایان شهریورماه انجام خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در این کارگروه بررسی می‌شود که این واگذاری یا به صورت مدل مصوبه دولت و یا به مدل مصوبه مجلس خواهد بود تا به فوریت بتوانیم تا پایان سال این واگذاری را انجام دهیم.

اگر مدل مصوبه دولت عمل شود، واگذاری زودتر از پایان سال انجام می‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: البته اگر قرار باشد با مدل سازمان خصوصی‌سازی این واگذاری صورت گیرد شاید بتوان زودتر از پایان سال این واگذاری را انجام داد، حتی ۴ سال قبل که این اقدام انجام شد؛ فقط به دلیل نبود اهلیت برای خریدار این واگذاری انجام نگرفت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: بنابراین معتقدیم با روش سازمان خصوصی‌سازی می‌توان این واگذاری را تا پیش از انتهای سال نهایی کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال مسعود سلطانی فر دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم