Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهارکرد: در پنج ماهه گذشته در کشور ۴۰۹ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته ایم که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به سال قبل داشته و نشان دهنده عملکرد خوب حوزه مقابله‌ای است.

به گزارش ایسنا سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع عملکرد استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر مثبت و بسیار خوب است،گفت: در پنج ماهه گذشته سال جاری استان کرمان ۶۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته که در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ درصد از مجموعه کشفیات کشور در استان‌های شرقی است

مومنی با اشاره به اینکه ۸ تن از مواد کشف شده هرویین، شیشه و مرفین بودند که مقصد آن کشورهای غربی و اروپایی بود، تصریح کرد: ۷۰ درصد از مجموعه کشفیات کشور در استان های شرقی است و نشان می‌دهد هدفگذاری درست بوده است و باید تمرکز بر مبدا و مناطق ورودی باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: درپنج ماهه گذشته در کشور ۴۰۹ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته‌ایم که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به سال قبل داشته و نشان دهنده عملکرد خوب حوزه مقابله‌ای است.

مومنی با بیان اینکه تاکید ما بر کار اطلاعاتی و تمرکز بر شرق و حاشیه شرق کشور است و در تصمیمات ستاد کشور قرار شد تمهیداتی اتخاذ و کشفیات اطلاعاتی و کشفیات در مرز و شرق کشور افزایش یابد تا مواد به عمق کشور نرسد ،اظهار کرد: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و اگر ۶۰ تن مواد در ۵ ماهه امسال در این استان کشف نمی‌شد، باید در سطح کشور به دنبال هر کیلوی آن بودیم.

وی با تشکر از زحمات نیروی انتظامی اظهارکرد: ۸۰ درصد کشفیات، مقابله و درگیری حوزه مواد مخدر مربوط به عملکرد نیروی انتظامی است.

افتتاح چهار اردوگاه نگهداری معتادین متجاهر در سطح کشور طی دو ماه آینده

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساماندهی معتادین متجاهر در کشور در دستور کار است و امروز بازدیدی از اردوگاه کبوترخان را داشتیم که برای بهره برداری از این مکان در زمینه نگهداری معتادان متجاهر تصمیم گیری خواهیم کرد.

مومنی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده چهار اردوگاه جدید دیگر در کشور افتتاح می‌شود تا معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و آمار نشان می‌دهد در دهه ۶۰ فقط کاهش مصرف و اعتیاد به مواد و در دهه‌های گذشته افزایش را داشته ایم و در۱۰ سال گذشته افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در گام دوم انقلاب اسلامی با آسیب‌شناسی اقدامات ۴۰ سال گذشته و اتخاذ راهبرد جدید در همه موضوعات بازنگری اساسی بشود.

بررسی صدور مجوز ایجاد مرکز ماده ۱۶ بانوان در کرمان در دستور کار وزارت کشور

وی درپاسخ به سوال ایسنا درباره عدم صدور مجوز در زمینه ایجاد مرکز ماده ۱۶ بانوان در کرمان گفت: متاسفانه این مشکل درباره کمپ زنان وجود دارد و در جلسه امروز در کرمان با حضور مسوولان ستاد و وزارت کشور تصمیم گیری خواهیم کرد.

مومنی در ادامه درباره توجه به استان‌های مقدم مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با توجه به شرایط ماموریتی، اولویت‌های ستاد، صحنه میدانی تعیین می‌کند و تمرکز بر شرق کشور است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: دو هدف برای دو سال آینده داریم که افزایش کشفیات و افزایش کارهای اطلاعاتی و تمرکز امکانات و تجهیزات در شرق کشور است که در این زمینه اختصاص پهپاد به دستگاه‌های عملیاتی مقابله‌ای را خواهیم داشت که تجهیزات جدید می‌تواند کمک کننده باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور