Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با حضور محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی در سالن جلسات هلال احمر خراسان جنوبی برگزارشد.

محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر استان خدما قابل توجه ای به مردم استان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم و نیروی های مسلح و هلال احمر موجب شد تا اقدامات پیشگیرانه خوبی در استان صورت گیرد افزود: برخی از بحران های امنیتی در کشور افغانستان نقشی در آسیب های استان داشته است که خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان های ایران است.

 

نیازمند پایگاه های امدادنجات بیشتری هستیم / تا 18 ماه دیگر مرزماهیرود قطب ترانزیت کشور می شود

 

معتمدیان گفت: خراسان جنوبی کم تراکم ترین استان کشور در هر کیلومتر 5 نفر هستیم. وی با اشاره به اینکه هلی کوپتر خوبی که برای خراسان جنوبی اختصاص داده شده نشان از توجه ویژه دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور بوده است گفت: با توجه به موقیعت استان که دو کریدوری که در استان وجود دارد نیازمند پایگاه های امدادنجات های بیشتری هستیم وی تاکید کرد: به علت کمبود های زیرساخت های در جاده های استان آمار سوانح و حوادث جاده ای بالا است. وی با اشاره به اینکه هلال احمر می تواند نقش موثری در مرزماهیرود داشته باشد و در حوزه گردشگری سلامت هم به استان کمک کند گفت: در یک  سال و نیم آینده مرزماهیرود به قطب ترانزیت ایران و افغانستان معرفی خواهد شد و می تواند در حوزه گردشگری سلامت تاثیر گذار باشد.

598 پایگاه و 50 هزار امدادگر داریم و نیازمند 1200 پایگاه هستیم

 

پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه تعامل و همکاری می تواند مشکلات چندین ساله را حل کنیم عنوان کرد: حوادث ترافیکی سختی را در این استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم بهداشت و درمان و هلال احمر در حوزه درمان با این سوانح دست و پنجه نرم می کنیم ادامه داد: در خراسان جنوبی 500 روستا به صورت سیار آبرسانی می شود. پیوندی با بیان اینکه خراسان جنوبی 23 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار دارد عنوان کرد: پایگاه های ما محل تماس ما با مردم است.

وی با تاکید براینکه ما در دریا و کوهستان هم پایگاه داریم عنوان کرد: ساخت پایگاه به صورت خیرین و مشارکتی با دولت بوده است تصریح کرد: ما در کل کشور 598 پایگاه و 50 هزار امدادگر داریم و نیازمند 1200 پایگاه هستیم که نیازمند کمک مسئولان و خیرین هستیم.

 پیوندی از 5 پایگاه در هفته دولت در سال آینده خبرداد و بیان کرد: با مشارکت استانداری و منابع ملی این پایگاه های تجهیز خواهد شد. رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: اولویت ما احداث پایگاه ثابت است و اولویت دوم ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان است. پبوندی به پروژه هلال اشاره کرد و ادامه داد: با تعاملی که ایجاد شد امیدواریم تا سال آینده این پروژه به اتمام برسد و واحد های خریداری شده از سوی مردم به آنها تحویل دهیم چرا که این پروژه اقتصادی نیست بلکه برای رفاه حال مردم است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران به سایت اصلی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بیان کرد: مقررشد با همکاری استاندار آشیانه ای و پت مخصوص هلی کوپتر برای آن تامین می کنیم.

 

ساخت انبار امدادی در طبس

پیوندی با اشاره به اینکه به ساختمان اداری و داروخانه مرکزی هلال هم اشاره کرد و ادامه داد: ما به داروخانه های هلال حساسیت های خاصی داریم و باید در دسترس مردم باشد.

وی با تاکیدبر اینکه پروژه های هلال احمر هیچ منفعتی برای ما ندارند ادامه داد: ساخت پایگاه 12 تا 18 ماه زمان می برد و در برخی از شهرستان ها انبار امدادی نداریم که در همین راستا مقررشد انباری در شهرستان طبس تاسیس کنیم.

وی از خریداری 79 کامیون برای هلال احمر کشور خبرداد و بیان کرد: تعدادی از این کامیون ها به هلال احمر خراسان جنوبی ارسال خواهیم کرد و در نظر داریم این خودروها را دستگاه های ارتباطاتی و مخابراتی تجهیز کنیم که از این تعداد 5 کامیون به خراسان جنوبی اختصاص داده خواهد شد.

وی از سفر خود به نهنبدان هم خبرداد و گفت: سال گذشته 30 میلیارد تومان به صورت کاروان های سلامت و آبرسانی به 600 روستا در استان سیستان و بلوچستان هزینه شد که در همین راستا این طرح در خراسان جنوبی در قالب دو طرح هم اجرا خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: 3 خودرو نجات به خراسان جنوبی اختصاص دادیم که به زودی 220 آمبولانس در کل کشور خریداری خواهد شد.

وی به انبارهای هلال احمر اشاره کرد و افزود: به زودی انبارهای تجهیزخواهند شد و خراسان جنوبی علاوه بر کمک به خود به استان های دیگر کمک کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران عنوان کرد: به شهرستان های 10 هزار نفر تیم واکنش سریع داریم و یکی از اولویت های ما است. رئیس جمعیت هلال احمر ایران از ساخت بیمارستان در زنج و استان کابل کشور افغانستان خبرداد و بیان کرد: مطالعات مکان درمانی برای مرز ماهیرود انجام دهید تا در صورت امکان هلال احمر در آنجا حضور یابد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خراسان جنوبی رئیس جمعیت هلال احمر هلال احمر برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات، شب گذشته توسط تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

محمدعلی کاووسی افزود: شب گذشته سه تیم هلال احمر برای نجات هشت نوجوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.


وی گفت: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.


وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.


استاندار خراسان جنوبی هم در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

                                                                کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • هلال احمر آماده باش است
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان