Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:24:12 GMT

موگرینی:درتلاش برای حفظ توافق هسته‌ای هستیم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۹۸۹۱

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه در «نشست سال ۲۰۱۹ سفرای اروپا» در بروکسل بر تداوم تلاش‌ها جهت حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران تاکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا» «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: «در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این زمینه در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.»

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته در گذشته برای شکل‌گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران دوشنبه پس از دیدار و گفتگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در نشست خبری مشترک بیان این که گام سوم طبق برنامه پیش می‌رود، گفت، آنچه رئیس جمهور فرانسه با شرکای آمریکایی خود ادامه می‌دهد مربوط به فرانسوی‌ها و اتحادیه اروپاست و برای ما اجرای تعهدات اروپا در برجام اهمیت دارد.

موگرینی با اشاره به ترک این سمت در آینده، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های صورت گرفته طی این پنج سال و از سوی اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهت تنش زدایی و حفظ ثبات و آرامش تداوم یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته در موزامبیک، لیبی، اوکراین و سوریه و افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کویت اشاره کرد.

موگرینی در جمع سفرای اتحادیه اروپا برای «جوزف بورل» وزیر خارجه کنونی اسپانیا که قرار است جایگزینش شود، آرزوی موفقیت کرد.

موگرینی در این نشست راجع به ایده تشکیل ناوگان دریایی اتحادیه اروپا و در مناطقی که منافع راهبردی اروپا در آن دخیل است، توضیحاتی داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی توافق هسته ای سعید ملایی سید محمد حسینی عمار صالحی اعتراضات هنگ کنگ سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح ماهواره ناهید هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی