Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:17:23 GMT

۵۸ تن شیشه در کرمان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۰۳۸۲

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از کشف ۵۸ تن کشفیات شیشه در پنج ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدرضا انارکی محمدی عصر دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد مردم درگیر مشکلات ناشی از قاچاق مواد مخدر هستند که شهیدانی نیز در این زمینه تقدیم کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب که جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله استان دو میلیون نفر است که جمعیت زن و مرد استان تقریباً با هم برابر است، اظهار داشت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۴ درصد است، اما این نرخ در استان ۸.۶۸ درصد است که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت دانش آموزی کشور ۲.۱ درصد است در حالی که در استان کرمان این نرخ ۲.۶۸ درصد است، اظهار داشت: تعداد معتادان متجاهر در استان یک هزار و ۸۰۰ نفر است که ۹۰ درصد آن مربوط به مردان است همچنین شش هزار و ۱۲۵ نفر از موجودی زندانیان استان مربوط به مجرمان مواد مخدر است.

وی با بیان این مطلب که میزان کشفیات در سه ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۳۰ تن بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۸، بالغ بر ۲۷ تن است، عنوان داشت: افزود: در ۵ ماه سال جاری ۵۸ تن کشفیات شیشه داشته‌ایم که یکی از دلایل آن موقعیت جفرافیایی استان است لذا باید بودجه فرهنگی در استان افزایش پیدا کند.

دبیر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان با بیان این مطلب که اعتیاد در محیط‌های دانش آموزی که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: در زمینه مشارکت‌های مردمی در استان این موضوع درحال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان در استان کرمان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است و در این زمینه ۵۲ مرکز دولتی داریم، افزود: در استان کرمان یک مرکز ماده ۱۶ بسیج آماده سازی و تا دو هفته آینده راه اندازی می‌شود و اگر این مرکز راه اندازی شود بسیاری از مشکلات استان در زمینه معتادان متجاهر مرتفع می‌شود.

انارکی محمدی ادامه داد: تعداد افراد پذیرش شده در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۰۸ درصد افزایش داشته است همچنین تعداد افراد ترخیص شده سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر کرمان کشفیات مواد مخدر شیشه سعید ملایی سید محمد حسینی عمار صالحی اعتراضات هنگ کنگ سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح ماهواره ناهید هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه