Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهل دوخت و دوز کفش است اما کتاب هم می‌نویسد و معتقد است ارشاد فقط برای چاپ کتابش مجوز داده و کمک خاص دیگری نکرده است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، هر زمان کتابی را برای مطالعه انتخاب می‌کنیم یکی از نکاتی که به آن توجه داریم، «نویسنده کتاب» است و معمولا از عناوین دکتر، دانشمند و یا کارشناس برای نویسنده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برخی مواقع با کتاب‌هایی روبه‌رو می‌شویم که هم موضوع خاصی دارند و هم نویسنده آن خاص است؛ حالا این خاص بودن می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما خواندن کتابی که نویسنده آن مدرک سیکل دارد و یک کفاش است جذابیت‌های متفاوتی خواهد داشت.

"علی نسایی" کفاش گنابادی است که تاکنون توانسته سه کتاب با عنوان‌های «به کجا می‌رویم»، «روزمرگی‌های ملال‌آور زندگی» و «اسلام از نظر اندیشمندان جهان» را به چاپ برساند.

وارد کوچه غفاری 6 که شوید پارچه کوچک و کهنه‌ای را مشاهد می‌کنید که روی آن نوشته شده "کفاشی علی" اما در این مغازه کوچک، فردی مشغول به کار است که اندیشه‌های زیادی در سر دارد و در کنار در آوردن «نان حلال» به مطالعه  در جامعه امروزی که سرانه  آن کاهش پیدا کرده اهمیت چندانی می‌دهد.

طراحی مسابقه‌ای با هدف احیای پرچمداری ایران در کتابت قرآنفروش قابل توجه یک کتاب دفاع مقدس در جشنواره ملل آمریکا11 کتاب با عنوان «جایگاه چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس» در مدارس تدریس می‌شود

این نویسنده گنابادی اهل روستای «پچک» بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد و دارای 52 سال سن، متأهل، دارای دو فرزند و شغل اصلی او هم کفاشی است.

عصر یک روز تابستانی مهمان این نویسنده با صفا شدیم تا در زمینه کتاب‌هایش با او هم کلام شویم اما درد و دل‌های علی ما را به سمت دیگری برد.

این کفاش و نویسنده گنابادی تاکید دارد که او را ابتدا یک کفاش و بعد یک نویسنده بدانیم زیرا روزیش از راه کفاشی است نه نویسندگی، علی آقا در حالی که مشغول دوخت کفش است به ما می‌گوید: کتابخوانی دیگر نمانده که نویسندهای دلش به قلم برود و یا حمایتی از سوی کسی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: در جایی خواندم که هزینه مصرف یک ماه لوازم آرایشی در ایران برابر است با هزینه خرید یکسال کتاب در ایران که این نشان از عمق فاجعه می‌دهد.

نسایی در حالی که از مسائل تاریخی و فرهنگی ایران برای ما نقل می‌کند گفت: به کتاب‌های تاریخی علاقه زیادی دارم و در گذشته به طور متوسط در روز 4 ساعت مطالعه می‌کردم اما در چند ماه اخیر به دلیل این که در مغازه کارم زیاد شده نمی‌توانم مطالعه زیاد کنم.

از او در مورد کتاب «به کجا می‌رویم» پرسیدم که آهی کشید و گفت: این کتاب حاصل تجربیات من در زندگی و کسب و کار است و در این مجموعه 256 صفحه‌ای سعی کرده‌ام به برخی رفتارهای اشتباه در جامعه بپردازم و مطمئن هستم اگر فردی این کتاب را درست مطالعه کند در رفتار او تغییراتی ایجاد خواهد شد.

نسایی درباره حمایت از نویسنده‌ها دل پری دارد و از خاطراتش برای چاپ کتابش گفت که برای پیدا کردن کسی که در چاپ کتابش حمایت کند به تهران رفته و یک ماه را به سختی گذرانده و در ادارات و سازمان‌ها به دنبال یک حامی می‌گشته است.

وی ادامه داد: کتاب اولم فروش خوبی داشت و خودم هم دوره راه می‌افتادم و آن را تبلیغ و می‌فروختم اما در دو کتاب دیگر استقبال آن چنانی نشد تا جایی که از کتاب سوم فقط 20 نسخه چاپ کردم.

وی با همان چهره صمیمی که داشت از علاقه به نوشتن می گفت ولی معلوم بود حمایت‌های که از او نشده کار را به جایی رسانده تا قلم بر زمین بگذارد و وارد نوشتن کتاب دیگری نشود.

این نویسندهِ کفاش با انتقاد از افزایش دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه‌های ما از لحاظ کمیت افزایش یافته اما از لحاظ کیفیت، افت داشته تا جایی که دانشجویان فقط یک جزوه را مطالعه و امتحان می‌دهند و دیگر مطالعه بیشتری ندارند و دانشگاه نتوانسته دانشجویی تربیت کند که اهل مطالعه در دیگر رشته‌ها هم باشد.

نسائی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم ما با کتاب بیگانه هستند و این یک درد بزرگ است، خاطرنشان کرد: فقط اداره ارشاد برای مجوز کتاب‌هایم کمک کرد اما هزینه‌های چاپ را با تسهیلات بانکی دادم و حمایت دیگری از من نشد.

انتهای پیام/ش

R41347/P4001/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی

فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی