Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@01:59:47 GMT

انتقادات سرافراز درباره مرحوم هاشمی خلاف واقع است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۱۱۷۶

خرداد؛ برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و رئیس وقت صدا و سیما گفت: انتقادات سرافراز حداقل در مقطعی که بنده در سمت رئیس سازمان صداو سیما بودم کاملا خلاف است.
«محمد هاشمی رفسنجانی»، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و رئیس صدا و سیما در دوره اول ریاست جمهوری مرحوم هاشمی، درباره وضعیت انتقادها و پذیرش انتقادها از سوی مرحوم رفسنجانی، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در دوره اول ریاست جمهوری مرحوم هاشمی، مسئولیت صدا و سیما از سال 68 تا 72، برعهده بنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سرافراز اصولا درباره مرحوم هاشمی و برنامه‌های سازمان صداوسیما اطلاعی ندارند. در دور اول ریاست جمهوری مرحوم هاشمی، برنامه مستقیم تلویزیونی و رادیویی داشتیم که وزرا و مسئولین مختلف در آن شرکت می‌کردند و مردم هر انتقادی داشتند، مطرح می‌کردند و به صورت مستقیم انتقاد می‌شد و همچنین به صورت مستقیم، پاسخ داده می‌شد.
هاشمی افزود: حداقل در دوره اول مرحوم هاشمی، رابطه دولت و صداوسیما بدین گونه نبود که انتقادی در کار نباشد. سوالات و انتقادات زیادی از سوی مردم مطرح می‌شد. حتی در سالن اجتماعاتی که بعدها در کنار آن مسجد صداوسیما را ساختیم با اعلام قبلی، برای مثال گفته می‌شد این هفته فلان وزارتخانه در سطح وزیر و معاونین حضور دارند و مردم می‌توانند، هر سوال و انتقادی دارند مطرح کنند. بنابراین انتقادات سرافراز حداقل در مقطعی که بنده در سمت رئیس سازمان صداو سیما بودم، کاملا خلاف است. به هر حال وقتی حد و مرزی وجود نداشته باشد به اقتضای زمان و زمانه، فردی سخنانی را مطرح و تلاش می کند، با طرح این گونه اظهارات، جایگاهی را برای خود کسب کند.
محمد هاشمی درباره وضعیت روزنامه‌ها و مطبوعات در مواجهه با دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی ادامه داد: روزنامه سلام متعلق به جناح چپ به ویژه موسوی خوئینی‌ها، هر چه دل‌شان می‌خواست در حمله به مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌نوشتند. مجله میزان متعلق نهضت آزادی بود و از طرف دیگر روزنامه کیهان و روزنامه رسالت نیز بودند. بنابراین روزنامه‌ها از جناح‌های مختلف کاملا آزاد در انتقاد بودند و حتی علاوه بر انتقاد دست به تخریب نیز می‌زدند. مرحوم هاشمی رفسنجانی کاری به آنها نداشت.
وی درباره هدف سرافراز از بیان این‌گونه اظهارات علیه مرحوم هاشمی تصریح کرد: نمی‌دانم چرا این گونه سخنان را مطرح می کنند و باید از خود سرافراز پرسید. به هر حال مرحوم هاشمی رفسنجانی یک شخصیت اثرگذار در انقلاب اسلامی بوده چراکه انقلاب اسلامی، مهمترین حادثه در قرن بیستم بوده است. بنابراین انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد و با مکر و حیله از جاهای مختلف وارد می شوند تا بتوانند به تخریب انقلاب بپردازند. گاهی هم این تخریب ها از درون یا بیرون کشور یا از زبان ضدانقلاب و یا سلطنت طلب است و گاهی نیز این تخریب‌ها از زبان خودی ها، مطرح می‌شود. سرفصل مشترک همه اینها مسئله عظمت انقلاب اسلامی و نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی و امام است که در زمان حیات مرحوم هاشمی، سخنی که مخالفین مطرح می کردند این بود که ایشان خاکریز اول انقلاب است و اگر بخواهیم انقلاب را تخریب کنیم، باید اول مرحوم هاشمی را تخریب کنیم و بعد از ایشان به سراغ امام (ره) و رهبری رفت.
وی تاکید کرد: بنابراین مرحوم هاشمی همواره خاکریز اول انقلاب بود آن هم به دلیل نقش برجسته ای که داشت. حال مخالفین و معاندین از هر فرصتی که به دست آورند علیه هاشمی سخن می گویند. بنابراین وقتی حادثه‌ای در جهان روی می‌دهد، مخالفان و موافقان در جاهای مختلف تلاش می‌کنند خود را با تخریب شخصیت‌هایی، مطرح کنند. هدف کلی این افراد تخریب انقلاب است. به هر حال مرحوم هاشمی یک شخص بوده اما انقلاب یک جریان فکری بزرگی است که در هزار ساله اخیر بی سابقه بوده است. برچسب ها: جهان ، روزنامه کیهان ، صدا و سیما ، مسجد ، هاشمی رفسنجانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: جهان روزنامه کیهان صدا و سیما مسجد هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 

 سرهنگ علی رضایی گفت: در پی بی توجهی لحظه‌ای به قوانین رانندگی و تردد شبانه و خلاف جهت یک خودرو در یکی از جاده‌های برون شهری، حادثه غم انگیز برخورد رخ به رخ ۲ خودرو و مرگ چندین نفر از جمله پدر و مادر یک دختر  ۷ ساله رقم خورد.

وی  افزود: در این راستا طی دیداری که به همت دایره اجتماعی پلیس راه با خانواده جانباختگان این حادثه داشتیم با دختر خردسال این خانواده مواجه شدیم که والدین خود را در این حادثه از دست داده بود؛ اما هر روز و ساعت‌ها با قاب عکس پدر و مادر حرف می‌زند و چشم به راه آنان است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر رعایت احتیاط کامل در همه تردد‌های جاده‌ای و پرهیز از حتی یک لحظه غفلت یا انحراف به چپ و تردد خلاف جهت، بیان کرد: بیاییم به تاسی از چشمان همیشه گریان این کودک خردسال و دیگر فرزندان و والدینی که چشم به راه عزیزانشان هستند، هیچ گاه برای اندکی زودتر رسیدن با انجام تخلفات حادثه ساز، جان خود و دیگران را به خطر نیاندازیم تا با بی احتیاطی‌های هر چند کوچک، حوادث غیر قابل جبران رقم نخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • خلاف شایعات، رالف رانگنیک یک گزینه موقت برای بایرن مونیخ نیست
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!