Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@21:02:47 GMT

جواد امام: چرا همه ذاکران اهل بیت را زیر سوال می‌بریم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۱۳۹۶

جواد امام: چرا همه ذاکران اهل بیت را زیر سوال می‌بریم؟

جواد امام در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سخنان رئیس سازمان بسیج مداحان کشور درباره تلاش اسرائیل برای تخریب اسلام و محرم و دستگیری تعدادی از مداحان تربیت شده اسرائیل، اظهار کرد: دستگاه اهل بیت (علیهم السلام) جای ارادت ورزی به ساحت آن بزرگان است، نه تسویه حساب های دیگر . رئیس سازمان بسیج مداحان ایران  ادعا کرده است که برخی از مداحان «دراسرائیل تربیت شده بودند» اما نمی گویند سند این حرف شان چیست و کجاست و اساسا اگر مداحی لغزشی داشته، درست است که به جای پذیرش و اصلاح آن، به اسرائیل ربطش دهیم؟

وی ادامه داد: روشن است که بحث من اصلا سیاسی نیست؛ چراکه از قضا، مداحانی که مساله‌دار شده‌اند، ربطی به جریان سیاسی مورد نظر ما ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امثال آقای جعفرزاده ایمن آبادی باید پاسخ دهند چه کسانی در وضعیت فعلی مداحان مقصرند؟ آیا دوستان خود ایشان نبودند که از مداحان استفاده ابزاری، سیاسی و حتی انتخاباتی کردند و حالا که نتایج کار خود را می بینند، به جای اینکه به خود نهیب بزنند، مشکلات را به مداحان و اسرائیل منتسب می کنند؟

امام با تاکید بر سلامت جامعه ذاکران اهل بیت گفت: مگر تعداد مداحانی که خطا کردند یا برخی که متهم به ارتباط باعناصر وابسته به سفارتخانه‌ها شده‌اند یا مشکلات اخلاقی پیدا کردند، چقدر است که اینگونه جامعه ذاکران اهل بیت را زیر سوال می بریم؟ آن وقت شما دم از نوکری اهل بیت می زنید و اینگونه راجع به مداحان داوری می کنید؟

وی با اشاره به نقش نهادهایی مانند سازمان بسیج مداحان ایران در مشکلات اخیر، اظهار داشت: اگر شاهد اشکالاتی در جامعه مداحان هستیم، خود این سازمان‌ها چه نقشی داشته و دارند؟ ضمن اینکه معتقدم این سازمان ها از اساس، اشتباه تأسیس شده‌اند. چه لزومی داشت که مداحان را از بقیه افراد و اقشار جامعه جدا کنیم؟ مگر مداحی شغل است؟ اگر برای آقایان مداحی شغل و محل درآمد است، برای ما نیست.

موسس حسینیه محبان‌الائمه (ع) افزود: چه خوب بود سازمان بسیج مداحان به جای پرداختن به کار صنفی صرف، درصدد یک کار ارزشمند و فرهنگی و جلوگیری از پرداختن به خرافات و غلو در تریبون‌ها می‌شد زیرا این تریبون‌ها باعث زیر سوال رفتن اصل دین و خدشه به جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) شده ‌اند.

جواد امام تصریح کرد: همین اظهارات نسنجیده آقای جعفرزاده ایمن آبادی، هشدار خوبی به مداحان حزبی و جناحی است. این سیاسی کاران نشان دادند که تا وقتی برای حزب و دسته و گروه شان بخوانی، خوبی و محترم، اما وقتی اشتباهی کردی و لغزشی داشتی، می‌شوی آموزش دیده اسرائیل.

وی اظهار داشت:‌ باید مراقبت لازم صورت می‌گرفت و اجازه داده نمی‌شد از این جایگاه استفاده‌های سیاسی صورت گیرد، در این صورت دیگران را هم به طمع نمی‌انداختیم تا به دنبال سوءاستفاده و بهره‌برداری از این قشری که مورد احترام محبین وشیعیان امیرالمومنین (ع) می‌باشند برآیند.

امام با اشاره به نقش خطیر و وظایف مهم مسئولان هیئت‌ها گفت: قطعا متولیان هیئت‌ها هم نقش جدی در بوجود آمدن این شرایط و به خطا رفتن این تریبون‌ها دارند. اگر اجازه نمی‌دادند به جز ذکر مناقب و فضائل اهل‌بیت و آل‌االله به چیز دیگری پرداخته شود، قداست وارزش این جایگاه بیشتر محفوظ می‌ماند. فراموش نکنیم عده‌ای قلیل هستند که از این تریبون استفاده نادرست می‌کنند و جایگاه و فرصت ارزشمند معنوی برای عرض ادب به ساحت مقدس اهل بیت(ع) را فراموش می‌کنند و به جای آن به حمد و ثنای اربابان زر و زور وتزویر می‌پردازند و به خطا می‌روند و به دنبال سوءاستفاده از این جایگاه هستند. خوشبختانه این‌ها در این خانه جایی نداشته و خودبه‌خود حذف می شدند و اساسا این‌ها مداح و ذاکر اهل بیت نیستند و در واقع اینها نوکر پول و قدرت بوده ومردم خودشان حساب این‌ها را جدا کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: به عنوان کسی که بزرگ‌ترین افتخارش مدال نوکری محبان امام حسین (ع) و ریزه‌خواری در این خانه است می‌گویم ما باید به جای اینکه دست به صاحبان زر و زور و تزویر بدهیم، امیدوار به دست گیری اهل بیت باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت، نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی است و علم بدون عمل مخرب است.

وی افزود: ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است و علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد، نشان می‌دهد.

علیدادی سلیمانی گفت: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت برخورد شود.

علیدادی سلیمانی روز شوراها را گرامی داشت و افزود: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و ... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است، تضعیف نشود.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک روز معلم گفت: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند، با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، در حالیکه به لحاظ تعداد و امکانات در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد نشان داد حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که از ۱۵ رأی ۱۲ رای مثبت بود اما آمریکا آن را وتو کرد زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می‌کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آن‌ها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین را جشن بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد