Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@20:09:45 GMT

ورود پهپاد‌ها به عرصه مبارزه با مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۴۰۴

‍‍‍‍‍‍

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر در پنج ماه گذشته در کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار مومنی گفت: ۴ اردوگاه در ۴ استان برای نگهداری و کارورزی معتادان متجاهر در حال آماده سازی است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع عملکرد استان کرمان در مبارزه با مواد مخدر مثبت و بسیار خوب است، گفت: در پنج ماهه گذشته سال جاری استان کرمان ۶۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته که در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار مومنی با اشاره به اینکه ۸ تن از مواد کشف شده هرویین، شیشه و مرفین بودند که مقصد آن کشور‌های غربی و اروپایی بود، تصریح کرد: ۷۰ درصد از مجموعه کشفیات کشور در استان‌های شرقی است و نشان می‌دهد هدفگذاری درست بوده است و باید تمرکز بر مبدا و مناطق ورودی باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشکر از زحمات نیروی انتظامی اظهارکرد: ۸۰ درصد کشفیات، مقابله و درگیری حوزه مواد مخدر مربوط به عملکرد نیروی انتظامی است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساماندهی معتادین متجاهر در کشور در دستور کار است و امروز بازدیدی از اردوگاه کبوترخان را داشتیم که برای بهره برداری از این مکان در زمینه نگهداری معتادان متجاهر تصمیم گیری خواهیم کرد.

سردار مومنی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده ۴ اردوگاه جدید دیگر در کشور افتتاح می‌شود تا معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر دستاورد‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و آمار نشان می‌دهد در دهه ۶۰ فقط کاهش مصرف و اعتیاد به مواد و در دهه‌های گذشته افزایش را داشته ایم و در۱۰ سال گذشته افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در گام دوم انقلاب اسلامی با آسیب‌شناسی اقدامات ۴۰ سال گذشته و اتخاذ راهبرد جدید در همه موضوعات بازنگری اساسی بشود.

سردار مومنی در ادامه درباره توجه به استان‌های مقدم مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با توجه به شرایط ماموریتی، اولویت‌های ستاد، صحنه میدانی تعیین می‌کند و تمرکز بر شرق کشور است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: دو هدف برای دو سال آینده داریم که افزایش کشفیات و افزایش کار‌های اطلاعاتی و تمرکز امکانات و تجهیزات در شرق کشور است که در این زمینه اختصاص پهپاد به دستگاه‌های عملیاتی مقابله‌ای را خواهیم داشت که تجهیزات جدید می‌تواند کمک کننده باشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشفیات مواد مخدر نیروی انتظامی معتادان متجاهر سردار مومنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد