Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@22:55:07 GMT

هکرهای آیفون به اندروید و ویندوز هم دست‌درازی کردند!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۶۸۲

خرداد؛ کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها بعد از نفوذ به گوشی‌های آیفون، به سیستم عامل‌های اندرویدی و ویندوزی نیز نفوذ پیدا کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، چند روز پیش بود که کارشناسان و پژوهشگران امنیتی تیم Project Zero گوگل اعلام کردند که هکرها به مدت فاصله زمانی بین دو آپدیت iOS به اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های آیفون دسترسی داشته و از آنها سواستفاده می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بر اساس گزارش وب سایت gizmodo، محققان دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از بدافزار مربوطه توانسته‌اند به سایر دستگاههای الکترونیکی نظیر گوشی‌های اندرویدی و رایانه‌های ویندوزی نیز نفوذ و دسترسی پیدا کنند.
با توجه به اهمیت روزافزون حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند، امنیت اطلاعات آنها تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های بسیاری از کاربران در فضای مجازی شده است.
این کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری با انتشار این گزارش خاطرنشان کرده بودند که هکرها و مجرمان سایبری موفق شده‌اند با انتشار بدافزارهای خطرناکی که به سرقت و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های آیفون اقدام می کرد، سعی داشتند به حریم خصوصی آنها که شامل پیام‌های رد و بدل شده، تصاویر، ویدیو و لوکیشن جغرافیایی می‌شود، نفوذ و دسترسی پیدا کنند.
با اینکه شرکت اپل به عنوان توسعه‌دهنده سیستم‌عامل آی‌اواس، بلافاصله بعد از انتشار این خبر یک نسخه به‌روزرسانی شده و آپدیت جدید ارائه داد، ولی در همین بازه زمانی هکرها توانسته‌اند حجم زیادی از اطلاعات کاربران آیفون را به سرقت ببرند و به اهداف خود دست یابند. حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که هکرها علاوه بر دست درازی به آیفون، به سایر دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی نیز نفوذ پیدا کرده و وارد حریم خصوصی کاربران آنها نیز شده‌اند.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟

ایتنا - آژانس فضایی اروپا عکسی را منتشر کرد که توسط فضاپیمای مارس اکسپرس گرفته شده و نشان می‌دهد آثار واضحی از پدیده «عنکبوت» در سراسر منطقه قطبی جنوبی مریخ پخش شده است.
حقیقت این است که آن‌ها چیزی نیستند که در تصویر دیده می‌شوند، بلکه این طیف‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که نور خورشید بهاری بر روی لایه‌های دی‌اکسیدکربن رسوب‌شده در ماه‌های تاریک زمستانی می‌افتد.

آژانس فضایی اروپا در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد: نور خورشید باعث می‌شود یخ دی‌اکسیدکربن در پایین لایه به گاز تبدیل شود، که شکل فواره‌های بلند، قبل از اینکه دوباره بیفتد و روی پشت‌بام بنشیند، انباشته شده و به یخ بالایی نفوذ می‌کند.

این باعث ایجاد لکه‌های تاریک با عرض ۴۵ متر تا ۱ کیلومتر می‌شود. همین فرآیند الگوهای متمایز «عنکبوت شکل» را ایجاد می‌کند که در زیر یخ حک شده‌اند.

 
نقاط تاریکی را می‌توان در حومه بخشی از مریخ به نام شهر اینکاها مشاهده کرد. دلیل این نام این است که «شبکه خطی و تقریباً هندسی تپه‌ها» یادآور خرابه‌های اینکاها است.

شهر اینکاها که رسما با نام Angustus Labyrinthus شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۲ میلادی توسط کاوشگر مارینر ۹ ناسا کشف شد.

آژانس می‌گوید: «ما هنوز مطمئن نیستیم که شهر اینکاها دقیقاً چگونه شکل گرفته است. تپه‌های ماسه‌ای ممکن است در طول زمان به سنگ تبدیل شوند. شاید مواد از میان ورقه‌های شکسته سنگ مریخ نفوذ کرده باشند و یا تپه‌ها ممکن است ساختارهای دندانه‌دار مرتبط با یخچال‌های طبیعی باشند.

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی