Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@03:53:02 GMT

توضیح دبیرخانه شعر شاملو درباره اظهار نظر سیدعلی صالحی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۸۱۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گفت‌وگوی سیدعلی صالحی (شاعر و نظریه‌پرداز) با خبرگزاری ایلنا مبنی بر اظهار بی‌اطلاعی و نارضایتی از قرار گرفتن نامش در فهرست نامزدهای پنجمین دوره جایزه ادبی شاملو، دبیرخانه این جشنواره، بیانیه‌ای به قرار ذیل صادر کرده است:

«روز شنبه، نهم شهریور، سید علی صالحی، شاعر معاصرکشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از حضور نامش در فهرست نامزدهای جایزه شعر احمد شاملو ابراز بی‌اطلاعی و نارضایتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگو آمده است: «در سایت جایزه احمد شاملو، دیدم عکس و نام مجموعه شعری از من «سرود روح بزرگ» هم‌ منعکس شده است. ضمن احترام به نام بلند الف. بامداد، نمی‌دانم چه کسی کتاب مرا به این جمع معرفی کرده است.»

 او در ادامه این گفت‌وگو افزوده است: «من «سیدعلی صالحی» شاعر این دفتر صریح اعلام  می‌کنم راضی به این کار نیستم و در حالی نام مجموعه شعر من ـ سرود روح بزرگ ـ در آثار رسیده به دبیرخانه جایزه شعر شاملو برده شده، که من به هیچ وجه از این ماجرا خبر نداشتم و هرکسی که نقش پست‌چی را داشته، بدون اطلاع و کسب اجازه از من، این کار را کرده است.»

دبیرخانه جایزه شعر شاملو با نهایت احترام به این شاعر و نظریه‌پرداز اعلام می‌کند که براساس آنچه بارها در فراخوان این جایزه آمده و بر آن تأکید شده است، تنها کتاب‌هایی در این رقابت شرکت داده میشود که از طرف شاعر یا ناشر آن برای دبیرخانه ارسال شده باشد. لازم به ذکر است که دبیرخانه به هیچ عنوان کتابی را به جز تحت این شرایط، در گردونه‌ داوری جایزه شرکت نمی‌دهد.

چنان که هر سال در فراخوان جایزه اطلاع‌رسانی می‌شود: «دبیرخانه ارسال کتاب را به منزله‌ علاقه‌مندی به شرکت در رقابت ادبی جایزه‌ شعر تلقی کرده و تنها کتاب‌های ارسال‌شده در این رقابت شرکت داده خواهند شد.»

به نظر می‌رسد در ارسال مجموعه شعر «سرود روح بزرگ» هماهنگی لازم میان ناشر و شاعر صورت نگرفته باشد. به هر صورت بنا به خواست این شاعر گرانقدر، مجموعه شعر ایشان با کمال احترام مورد داوری قرار نمی‌گیرد و حذف می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: احمد شاملو سید علی صالحی جایزه شاملو دبیرخانه جایزه شاملو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟