Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دفتر مراتع سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در ۵ ماهه نخست امسال صادرات گیاهان دارویی به۱۴۵۰ تن رسیده است و با توجه به این مورد باید به بحث توسعه گیاهان دارویی در مراتع توجه شود. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ترحم بهزاد صبح امروز در کارگاه آموزشی روسای مراتع کشور اظهارداشت: در 76.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون هکتار از مراتع کشور طرح ممیزی انجام، 20 میلیون هکتار از اراضی واگذار و 14.6 میلیون هکتار در دست اجراست.

وی افزود: سیاست امور مراتع کشور این است که باید نسبت به اجرای طرح ممیزی برنامه‌ریزی، طرح‌ها تهیه و طرح‌های تصویب نشده در زمان خود انجام شوند.

مدیرکل امور دفتر مراتع سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: در طرح مرتع‌داری تلفیقی مواردی دیده شده که باید به آن‌ها توجه شود طبیعت گردی یکی از این موارد است که مشخص نشده برای بهبود معیشت مرتع‌دار و کاهش دام در مرتع به چه میزان باید اجرا شود.

بهزاد بیان کرد: امسال 1500 میلیارد تومان اعتبار به بحث مرتع‌داری تخصیص داده شد که 500 میلیارد تومان آن به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

3300 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان کرمانشاه زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود4000 تن انواع گیاهان دارویی در استان مرکزی تولید می‌شودشهرکرد| بام ایران به عنوان شهر گیاهان دارویی باید به ثبت جهانی برسد

وی با بیان اینکه بحث طرح‌های تلفیقی و توسعه گیاهان دارویی اهمیت به سزایی دارد، گفت: یکی از سیاست‌های دفتر امور مراتع تغییر معیشت مرتع‌دار است که با تولید گیاهان دارویی محقق می‌شود.

مدیرکل امور دفتر مراتع سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال قبل در زمینه گیاهان دارویی850 تن صادرات انجام شد که این رقم در 5 ماهه نخست امسال به 1450 تن رسیده ‌و با توجه به این مورد باید به بحث توسعه گیاهان دارویی در مراتع توجه شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: به روزرسانی آمار و اطلاعات امریست که باید مورد توجه قرار گیرد بسیاری از طرح‌ها به صورت کروکی است و آمار درستی در دست نیست.

وی با بیان اینکه سامانه چرای دام و کنترل پروانه چرا باید جدی گرفته شود، افزود: امسال به دلیل بارش‌های خوب مراتع شرایط مناسب داشت و تولید علوفه به 12.5 میلیون تن رسید.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟