Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی رنانی - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دیدار با اشرف بروجردی - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید به عمل آورد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام عاملی پس از خیرمقدم اشرف بروجردی و شنیدن گزارشی از فعالیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی توسط مدیران این سازمان؛ نسبت به نشر دیجیتال و اجتماعی شدن کتابخانه ملی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رجوع بیشتر مخاطبان به پایگاههای داده‌ها که جای کتابخانه‌ها را گرفته اند، ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، باید تبدیل به یک برند ملی شود.

همچنین در این دیدار لیستی از ۲۳۰۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۶۳ به اشرف بروجردی - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اهداء کردند و طی تفاهمنامه ای؛ مصوب شد تا تمام مصوبات این شورا از زمان تاسیس به‌عنوان سند ملی در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شود.

در این راستا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی لیست ۲۷۰۰ سند دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز تقدیم معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی کرد.

کد خبر 4709830 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: اشرف بروجردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتاب و کتابخوانی ترجمه گردشگری معرفی کتاب ادبیات نشر نو بازار نشر بنیاد ملی بازی های رایانه ای رونمایی کتاب رایزنی فرهنگی ادبیات جهان نقد کتاب تجدید چاپ معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «سندپژوهی و سندشناسی؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها» به مناسبت روز اسناد ملی روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت توسط پژوهشکده اسناد معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، عمادالدین شیخ‌الحکمایی، سوسن اصیلی و رضا فراستی، از سندپژوهان و متخصصان در امر سندپژوهی درباره موضوعاتی چون «ایجاد بانک دیجیتال اسناد ایرانی: یک ضرورت ملی»، «سندشناسی و سندپژوهی: بررسی تاریخی، تداخل معنایی و آسیب علمی»، و «ضرورت توسعه استاندارد ملی توصیف و الزام آرشیوها به رعایت آن» حضور داشته و به ارایه نکاتی می پردازند.

این برنامه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ در سالن اجتماعات ساختمان گنجینه اسناد ملی ایران برگزار می شود.

کد خبر 6096452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند