Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:43:27 GMT

نخستین کلینیک حقوق کودک در اردبیل آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۳۳۴۳

نخستین کلینیک حقوق کودک در اردبیل آغاز بکار کرد

زعفر احدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسئولیت در خرداد ماه سالجاری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واگذار شد.

وی بیان کرد: این کلینیک  با حمایت‌های ارزنده مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک می‌تواند در تبیین حقوق کودک برای خانواده‌ها و کودکان بسیار مفید واقع شود و بستر توسعه عملی توجه به حقوق کودک را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احدزاده  با اشاره به برخی بازدیدها از مناطق محروم، مدارس استثنایی، مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مدارس حاشیه شهر، مؤسسه بیان ویژه ناشنوایان گفت: در این بازدیدها وضعیت آموزش حقوق کودک در قالب‌های مختلف در فعالیت‌های کانون بررسی شد.

وی  ادامه داد: در سه سطح مربیان، والدین و کودکان، کارگاه‌های مختلف با موضوع مهارت افزایی و باور افزایی برگزارشده و به صورت ماهانه نیز برای مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، کارگاه‌های آموزشی تبیین حقوق کودک و نیز الزامات و چالش‌های تربیتی عصر حاضر و صیانت از کودکان آنلاین برگزار می‌شود و در رویکرد علمی پژوهشی اتخاذشده توسط سازمان مرکزی کانون بستر مناسب برای برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی پیرامون هشت مهارت مهم و موردنیاز عصر حاضر برای کودکان به صورتی هماهنگ در استان آغازشده است.

احدزاده گفت:موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودکان اردبیل انجمن حمایت از حقوق کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان