Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیری با اشاره به اینکه بخش عمده ای از واقفان حوزه علم و فناوری در دانشگاه ها هستند گفت: اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت وقف در حوزه علم و فناوری استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «حسن امیری» امروز (سه شنبه ۱۲شهریور) در نشست تخصصی با مسئولین دانشگاه های استان در حوزه وقف، علم و فناوری که در اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، گفت: این نشست به منظور استفاده از ظرفيت نخبگان، دانشجویان و اساتید در بهينه سازی موقوفات و همچنين استفاده نخبگان از فرصت های سرمايه گذاری در موقوفات استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش عمده ای از واقفان حوزه علم و فناوری در دانشگاه ها هستند افزود: اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت وقف در حوزه علم و فناوری استقبال می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دو محور اساسی را در راستای توسعه علم و فناوری مورد توجه قرار داده است ابراز کرد: «توسعه فرهنگ وقف» در راستای گسترش علم و فناوری و «سرمایه‌گذاری موقوفات» در توسعه حوزه علم و فناوری و حتی پزشکی بوده که حمایت و همکاری دانشگاه های استان و زیرشاخه های آنها را می طلبد.

 

حجت الاسلام امیری بابیان اینکه در حال حاضر بیش از یکهزار و ۸۰۰ موقوفه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هیچکدام از آنها مربوط به حوزه علم و دانش نیست، افزود: ضروری است که در علم و فناوری تعدادی موقوفه در راستای ترویج علم و گسترش فناوری ایجاد شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ظرفیت های موقوفات استان خصوصا در بخش کشاورزی و تجاری، گفت: اوقاف و امور خیریه استان برای تجاری‌ سازی طرح ‌ها و ایده‌های نخبگان و دانشجویان چهارمحال و بختیاری در حوزه جدید علم و فناوری اعلام آمادگی می کند.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف علمی در استان، تصریح کرد: وقف علمی یکی از جدیدترین موقوفات در استان است که می‌تواند اثر بارزی بر توسعه و پیشرفت علم و فناوری در حوزه‌هایی مانند علوم پزشکی، اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان داشته باشد.

 

حجت الاسلام امیری بابیان اینکه وقف در حوزه علم و پژوهش و فناوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است، گفت: با ورود جدی به عرصه علم و فناوری می توان جامعه علمی را در جهان اسلام مطرح کرد.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد استان همدان مجلس اردبیل روزنامه حوزه علم و فناوری سازمان اوقاف و امور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است