Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدقق با اشاره به پاداش ۳۰۰ میلیارد تومانی صنعت برق به مشترکان همکار در برنامه‌های مدیریت مصرف، گفت: همکاری بخش‌های مختلف منجر به صرفه‌جویی سه هزار و ۸۷۴ مگاواتی در پیک تابستان امسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نیرو، «هادی مدقق» همکاری‌ بخش صنعت، کشاورزی، اداری و تجاری در برنامه‌های مدیریت مصرف امسال وزارت نیرو را سه هزار و 874 مگاوات اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود یک هزار و 800 مگاوات مربوط به همکاری صنایع و یک هزار و 400 مگاوات مربوط به همکاری‌های بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر افزود: در صورت عدم صرفه‌جویی یاد شده در مصرف برق بایستی برای تامین این میزان انرژی مورد نیاز حدود چهار هزار و 600 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 5.5 میلیارد دلار در دستور کار قرار می‌گرفت.

 

وی بیشترین همکاری بخش صنعت را مربوط به مصرف برق در ساعات اوج بار دانست و افزود: با وجود صرفه‌جویی یک هزار و 800 مگاواتی در بخش صنعت توانسته‌ایم با اصلاح منحنی بار شاهد افزایش 1.5 درصدی انرژی تحویلی به صنایع باشیم.

 

مدقق با اشاره به پاداش 300 میلیارد تومانی صنعت برق به مشترکان همکار در برنامه‌های مدیریت مصرف، تاکید کرد: در ایام پیک مصرف تابستان هر سال صنايع با تغییر شیفت‌های کاری خود به ساعات کم باری همکاری موثری برای تامین برق پایدار نقاط مختلف کشور دارند و به ازاي اين همكاري نیز پاداش و تخفيف دريافت مي‌كنند.

 

وي تصريح كرد: در این مدت نیز كشاورزاني که پمپ چاه‌های آب خود را در چهار ساعت پیک روزانه مصرف خاموش کنند، در دیگر ساعات روز برق مجاني تحويل خواهند گرفت. همکاری بخش‌های مختلف در برنامه‌های پیک‌سایی باعث شده است تا هر ساله رقم قابل ملاحظه‌ای در مصرف برق صرفه‌جویی شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد روزنامه مسجد نمایشگاه هفته دولت استان همدان واحدهای صنعتی برق صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

او در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش‌بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر 849098 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم برق

دیگر خبرها

  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی