Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:04:49 GMT

تربیت نیروی متخصص تدبر در قرآن کریم در بوشهر آغاز شد‌

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۴۹۶۷

تربیت نیروی متخصص تدبر در قرآن کریم در بوشهر آغاز شد‌

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر و عزاداری سید و سالار شهیدان نشست‌ها و دوره‌های تخصصی تدبر در قرآن کریم در استان بوشهر آغاز شد. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  ابراهیم کامران صبح امروز در حاشیه  نخستین روز از برگزاری نشست‌های تدبر قرآن کریم در استان بوشهر با بیان اینکه این نشست‌ها همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر و عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار شده است، اظهار داشت: قرآن کریم نخستین و کامل‌ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان است که بهره مندی از آن سعادت ابدی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عاشورا تاثیرگذارترین رخداد تاریخ اسلام است، افزود: عاشورا نمونه بارزی از تفسیر و تدبر قرآن است که به درس ‌آموزان مکتب اهل بیت (ع) آموخته می‌شود و در آن واقعه عظیم امام حسین علیه السلام به آیات قرآن استشهاد می‌کند.

کامران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و موسسات فرهنگی قرآن و عترت این نشست‌ها هر ماه با مشارکت موسسات برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای  امسال تاکنون 6 دوره در این راستا برگزار شده که 250 مربی با موفقیت در این دوره‌ها گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند.

کامران عنوان کرد: ششمین دوره تدبر در قرآن کریم از امروز تا روز 17 شهریور همزمان با هشتم محرم در 40 ساعت برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این دوره تدبر در قرآن کریم توسط حجت الاسلام عباس صبوحی استاد دانشگاه و حوزه علمیه برگزار می‌شود.

کامران خاطر نشان کرد: تدبر در سوره‌های قرآن، آشنایی با مبانی تدبر در قرآن و گفتمان قرآنی ولایی، مبانی تدبر در قرآن و زبان وحی مقدماتی از مباحث مطرح شده در این دوره‌ها بوده است.

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این دوره‌ها نسبت به مقطع قبل پیشرفته است به طوری که دوره‌ها از مرحله آشنایی با تدبر در قرآن آغاز شده و تا مرحله تربیت نیروی متخصص در این زمینه پیش رفته است.

 این دوره با حضور 30 مربی قرآنی از موسسات قرآنی سراسر استان توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم