Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@03:59:32 GMT

بت کلیا:رشد ۵۲ درصدی گردشگران ورودی در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۵۰۶۷

بت کلیا:رشد ۵۲ درصدی گردشگران ورودی در سال ۹۷

نماینده آشوریان در مجلس گفت: گردشگران ورودی در سال ۹۷، رشد ۵۲ درصدی داشته است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 12 شهریور) قوه مقننه و در جریان بررسی صلاحیت وزیرپیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و در موافقت با برنامه‌های این وزیر پیشنهادی، گفت: میراث فرهنگی ریشه در گذشته‌های دور این سرزمین به درازای تمدن بشریت دارد و زمینه‌هایی را فراهم می‌کند تا ضمن کنترل منفی گردشگری به معرفی فرهنگ و هنر و تاریخ کشور پرداخته و موجب ورود ارز به کشور می شود که در نهایت سبب بهبود زندگی مردم و گسترش تبادلات فرهنگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مهاباد: برخی آثار باستانی در دوره مونسان به دامداری و مرغداری تبدیل شدوزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: اجرای سند تحول بنیادین در اولویت برنامه‌هایم قرار دارد

وی افزود: میراث فرهنگی شامل آداب و رسوم و بناها و هر آنچه از گذشته به ما رسیده باید برای آیندگان حفظ شود، این که امروز اقلیت‌ها آزاد و راحت در ایران زندگی می‌کنند نشان از حفظ این فرهنگ ها و رسوم در تمدن ایران است.

نماینده مردم آشوریان در مجلس با اشاره به لزوم وجود نظام اداری مقتدر که متولی این میراث فرهنگی با ارزش باشد، اضافه کرد: برای سکانداری این دستگاه فردی شایسته نیاز است و مونسان به عنوان مدیری کارآمد، محبوب، دلسوز، دور از جناح بندی و آشنا به مسائل گردشگری می تواند متولی این وزارتخانه باشد.

بت کلیا کارنامه موفق مونسان را بررسی کرد و اظهار داشت: رشد 52 درصدی گردشگران ورودی در سال 97، رشد 66 درصدی درآمد ارزی در این سال، افزایش 40 درصدی گردشگران ورودی در چهار ماه ابتدایی سال 98، طراحی برند ملی گردشگری، جلب مشارکت سازمان های متخصص بین المللی برای اجرای شش پروژه گردشگری در کشور از مهم ترین اقدامات وی است.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است