Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: امسال بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دو مرحله برگزار می شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین همتی، معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و مسؤول دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در توضیح روند برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت به نیمه راه رسیده است و داوری در رشته‌های مختلف انجام و تنها بخش آوایی جشنواره باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال مسابقات تیمی برای اولین بار به جشنواره افزوده شد و این بخش تحولی نو در جشنواره ایجاد کرد. تاکنون در چهار منطقه مسابقات تیمی برگزار شده است و دانشجویان از این بخش استقبال کرده‌اند. در صورت مهیا بودن شرایط سال آینده برای کارکنان نیز مسابقات تیمی برگزار می‌شود.

همتی افزودن بخش تیمی به جشنواره را بسیار مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: سه گروه مخاطب این جشنواره هستند. گروه اول دانشجویان که شرکت در این مسابقات برایشان بسیار جذاب است. تفاوت‌های جالب مسابقات تیمی با مسابقات انفرادی دلیل جذابیت آن است. گروه دیگری از مخاطبان این بخش داوران هستند. برای آن‌ها نیز برگزاری چنین مسابقاتی جذاب است، زیرا نمونه آن در دیگر نهاد‌ها دیده نمی‌شود. سومین گروه مخاطبان ما کارشناسان قرآنی دانشگاه‌ها هستند که همراه تیم‌ها به محل مسابقات اعزام می‌شوند. برای آن‌ها نیز برگزاری مسابقات تیمی بسیار جالب و جذاب است.

معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مناطقی که هنوز مسابقات تیمی در آن‌ها برگزار نشده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در مناطقی که هنوز مسابقات تیمی در آن برگزار نشده در شهریور ماه این مسابقات برگزار می‌شود.

همتی در بیان دلیل تاخیر در اعلام نتایج بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت عنوان کرد: به دلیل تغییرات مدیریتی ایجاد شده در معاونت برای مدتی فعالیت‌ها دچار رکود شد و جشنواره نیز به تبع آن با رکود مواجه شد. دلیل دیگر اینکه سال‌های گذشته داوری آثار در بخش، هنری، ادبی و فناوری همزمان با جشنواره سیمرغ برگزار و داوری‌ها همزمان با آثار جشنواره سیمرغ انجام می‎شد. ولی امسال به درخواست مرکز قرآن و عترت و با نظر دکتر لاری مقرر شد که داوری‌ها به صورت مجزا انجام شود. این امر نیاز به هماهنگی و زمان داشت و لازم بود داوران دیگری را انتخاب کنیم.

مسؤول دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت افزود: در این دوره از جشنواره قرآن و عترت داوران از متخصصان حوزه هنری انتخاب و به صورت کاملا تخصصی آثار هنری و ادبی جشنواره را داوری کردند.

معاون مرکز قرآن و عترت با اشاره به برنامه‌های آتی برای ایجاد تحول در مرکز قرآن و عترت گفت: با هماهنگی رییس مرکز قرآن و عترت تصمیم داریم امور این مرکز را پژوهش محور کنیم. اکنون فعالیت‌های مرکز رویکرد پژوهشی ندارد. در حال حاضر نقطه ضعف ما این است که برای فعالیت‌های آتی سنجش دقیقی نداریم و با متد علمی و پژوهشی پیش نمی‌رویم. باید بدانیم روند فعلی برگزاری بخش آوایی چه تاثیری بر دانشجویان، کارمندان و اساتید دارد؛ بنابراین تصمیم گرفته ایم که بخش پژوهشی را فعال کنیم تا همه کار‌ها متد علمی داشته باشد و در سال‌های آتی بتوانیم بسنجیم که تصمیمات ستاد چه تغییراتی در عملکرد قرآنی دانشجویان، کارکنان و اساتید در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

همتی سامانه کاربر پسند را از دیگر نیاز‌های ضروری و فوری مرکز قرآن و عترت دانست و افزود: در مرکز قرآن و عترت نیاز جدی به سیستم‌های نرم افزاری روزآمد احساس می‌شود. برای ثبت نام در جشنواره سامانه کاربر پسند نداریم. تصمیم داریم به صورت جدی این مورد را پیگیری کنیم. همچنین در دوره‌های دانشجو معلم باید کار به صورت سیستمی انجام شود و دانشجو و کاربر بداند در کدام مرحله قرار دارد به همین دلیل تدوین آر اف پی را جدی گرفتیم.

مسؤول دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت داشتن برنامه‌های جدید با رویکرد دانشجویی را لازمه کار در مرکز قرآن و عترت دانست و گفت: جشنواره قرآن و عترت در ۴۴ رشته برگزار می‌شود و در هر حوزه گروهی از دانشگاهیان مشغول فعالیت هستند. به نظر می‌رسد به برخی از رشته‌ها کم توجهی شده و لازم است به آن‌ها بیشتر بپردازیم. آثار خوبی به جشنواره رسیده است. در بخش ادبی و به ویژه رشته شعر تصمیم بر این است که برای گروهی از دانشجویان که به این حوزه علاقمند هستند و نمره قابل قبولی دارند دوره‌هایی برگزار شودتا بتوانند ارتقا پیدا کنند. کار‌های اولیه انجام شده و تصمیم داریم برای برخی از رشته‌ها برگزاری این دوره‌ها را آغاز کنیم و با اساتید رشته شعر و داستان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

همتی در توضیح نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی توانمند سازی اظهار کرد: دانشجویان ساکن در تهران به صورت حضوری و دانشجویان شهرستانی به صورت مجازی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و به این ترتیب تصمیم داریم ارتباط بین قرآن و هنر را افزایش دهیم. این امر می‌تواند به توسعه فرهنگ قرآنی کمک کند.

معاون مرکز قرآن و عترت از شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت به دلیل ضعف موجود در سامانه ثبت نام در جشنواره قرآنی عذر خواهی کرد و گفت: در چند مرحله شرکت کنندگان در جشنواره با مشکل مواجه هستند. سامانه ثبت نام قوی نیست و گاهی شرکت کنندگان برای ثبت نام دچار مشکل می‌شوند. همچنین داوری، امسال با تاخیر انجام شد، اما در اعلام نتایج بخش معارفی نسبت به سال گذشته حداکثر دو هفته جلوتر از پارسال، اما در مجموع کمی از برنامه عقب هستیم.

همتی در پایان اضافه کرد: امسال به دلیل محدودیت استان همدان در پذیرش مسافر، مقرر شد مرحله کشوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در دو مرحله برگزار شود. بدین ترتیب مرحله پایانی برخی از رشته‌ها مهرماه و مرحله نهایی دیگر رشته‌ها در اختتامیه جشنواره، هفتم تا دهم آبان ماه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره قرآن وعترت دانشجویان علوم پزشکی همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود