Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به گزارشی درباره فروش داروهای کمیاب در بازار سیاه ناصر خسرو، بر لزوم ورود دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی به این موضوع و پاک شدن چهره پایتخت از این بازار ۳۰ - ۴۰ ساله تاکید کرد.

در پی پخش گزارشی مبنی بر فروش داروهای کمیاب یا نایاب در بازار سیاه دارو موسوم به ناصرخسرو، دکتر کیانوش جهانپور در گفتگو با ایسنا، محتوای گزارش مزبور را روایت از یک جرم مشهود دانست و گفت: آنچه به عنوان بازار سیاه دارو در خیابان ناصرخسرو تهران در این گزارش آمده است، بنا بر گفته خبرنگار مربوطه، افراد معدود حقیقی و حقوقی با اسم و رسم مشخص هستند که حتی در طی مراحل تهیه این گزارش با آنها ارتباط تلفنی و حضوری هم برقرار شده است و آنچه در قالب این گزارش ارایه شده، مصداق جرم مشهود است و مدعی العموم و حتی ضابطین قضایی مستقیما می‌توانند و بلکه باید در موضوع ورود کنند و اطلاعات آن هم در اختیار تیم خبری صدا و سیماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکید می‌کنم که وزارت بهداشت خارج از "داروخانه" هیچ اختیار و ابزاری برای نظارت و برخورد با تخلفات دارویی ندارد و قانون هم اجازه این مداخله را به وزارت بهداشت نداده است.

جهانپور مجددا تاکید کرد: بازار سیاه دارو خارج از حیطه نظارت و اختیارات نظام سلامت و سازمان غذا و داروست؛ لیکن آنچه در گوشه و کنار این گزارش مطرح شده، موضوعی است که جرم مشهود و جاری است که افراد و جوانب آن را هم تیم خبری ظاهرا ظرف ۱۰ ماهه اخیر شناسایی کرده است، این مطلب جای هیچ پرده پوشی ندارد، به نظر ما اسامی این افراد و این شرکت‌ها بدون پرده پوشی باید منتشر شود و به مقامات انتظامی، امنیتی یا قضایی اعلام شود.

وی در پایان اظهار داشت: افزایش حساسیت و توجه مجدد رسانه به موضوع بازار سیاه ناصرخسرو قابل تقدیر است و امیدواریم با این توجه دوباره و بدنبال آن ورود دستگاه‌های مسوول انتظامی، امنیتی و قضایی و اخذ اطلاعات ادعا شده، بقایای این بازار سیاه ۳۰ - ۴۰ ساله از سیمای پایتخت رخت بر بندد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو داروی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند

با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان اعلام کرده که «امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» و بر این اساس عربستان از امروز محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد.

نیروهای امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند وامیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵ میلیون نفر)!‌

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود، با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند و وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیروهای امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند؛ بیجاوی معاون وزیر حج عربستان می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

منبع: فارس

کد خبر 750801

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه