Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@03:39:39 GMT

سردرگمی بورس‌های جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۶۷۳۵

سردرگمی بورس‌های جهان

به گزارش بلومبرگ، معاملات روز سه شنبه شاهد سردرگمی معامله گران بود به گونه‌ای که جریان خرید و فروش در بیشتر بورس‌ها بر یکدیگر غالب نبودند. پس از افزایش تعرفه برخی از محصولات وارداتی آمریکا از چین و اقدام متقابل چین در افزایش تعرفه بر واردات نفت خام از آمریکا، جو ریزشی بر بازارها حاکم شد اما انتشار خبری از احتمال دیدار نمایندگان دو کشور با یکدیگر برای حل و فصل اختلافات در این ماه، بارقه ای از امید در دل معامله گران ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که ماه سپتامبر با توجه به در پیش بودن جلسات مهم بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا که احتمالا با کاهش نرخ بهره در این کشورها همراه خواهد بود و دیدار طرفین درگیر در جنگ تجاری، ماه بسیار مهمی برای بازارهای جهانی خواهد بود. از سوی دیگر اما مساله چگونگی انگلیس از اتحادیه اروپا و اعتراضات هنگ کنگ از جمله مسائلی هستند که می توانند روند بازارها را تحت تاثیر قرار دهند.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای آسیایی، شاخص " تاپیکس" بورس توکیو ۰.۴ درصد و شاخص " ای اس ایکس/ اس اند پی ۲۰۰" بورس سیدنی استرالیا ۰.۱ درصد صعود کردند. در کره جنوبی شاخص " کسپی" و در هنگ کنگ شاخص " هانگ سنگ" بدون تغییر نسبت به روز قبل خود بسته شدند اما شاخص " شانگهای کامپوزیت" و بورس نیوزلند با ریزش بسته شدند.

در سایر بازارها، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا به ۱.۵۳ درصد افزایش یافت. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۳ درصد کاهش به ۵۴.۹۳ دلار و هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۵۲۲.۴۹ دلار رسیدند.

در اروپا شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۱.۰۴ درصد صعود کرد و شاخص های " دکس" بورس فرانکفورت و " کک ۴۰" بورس پاریس به ترتیب ۰.۱۲ درصد و ۰.۲۳ درصد افزایش یافتند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار آسیا بورس جهانی شاخص سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس