Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@05:08:12 GMT

انگیزه مردم برای انجام واجبات تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۶۸۲۴

انگیزه مردم برای انجام واجبات تقویت شود

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‎آباد امروز سه‌شنبه، ۱۲ شهریور در همایش بزرگ «عاشورائیان» ویژه مبلغین، مسئولین هیئات مذهبی و مداحان شهرستان خرم‌آباد، اظهارکرد: ماه محرم ماه عزای سید شهیدان و سرور عالمیان؛ ماه حضور مردم در صحنه زیر چتر ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ذکر این مطلب که محرم ماه وحدت امت اسلامی با نام حسین ابن علی است، ادامه داد: محرم ماه بصیرت و آشنایی با دین خدا و به اهتزاز درآمدن پرچم توحید است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که باید در این ماه زیر سایه امامت و ولایت قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: مبلغان، مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل‌بیت(ع) بیشترین نقش را در برپایی محفل عزای حسین دارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که هیئات مذهبی در سایه عزاداری امام‌حسین(ع) دین را زنده نگه داشتند، ادامه داد: در عالم بزرگ‌ترین اجتماع، اجتماع حسینی بالاترین شور، شور حسینی است چراکه تنها پرچمی که می‌تواند همه را دور خود جمع کند پرچم حسینی است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که از سرمایه‌های بزرگ معنوی، محبت اهل‌بیت است که در دل ماست، ادامه داد: محافل و مجالس حسینی منار اسلام و زحمات هیئات مذهبی برای نشر معارف و بقای اسلام است.
مهم‌ترین مسئولیت هیئات مذهبی هدایت دینی و استقامت جمعی است
وی با طرح این سؤال که مهم‌ترین رسالت مبلغان دین هیئات مذهبی چیست، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئولیت هیئات مذهبی هدایت دینی و استقامت جمعی است تا مردم در مسیر خدا قرار گیرند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که ذاکر اهل‌بیت و تشکیل هیئت برای هدایت مردم به سوی خداست، ادامه داد: امروز دین نقش اساسی در زندگی مردم است کمااینکه «حب الحسین» جهانی شده است و مکتب عاشورا همه باید در خود جمع کرده است.
تقابل استکبار جهانی با اثربخشی عاشورا
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که هیئات مذهبی باعث شد انقلاب اسلامی جهانی شوند و امروز عراق و یمن و سوریه و دورافتاده ترین جای اسلام سیه پوش عزای امام‌حسین(ع) است، اضافه کرد: دشمنان به اثربخشی نهضت عاشورا پی برده‌اند و با آن مقابله می‌کنند.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که دو خطر مجالس عزاداری را تهدید می‌کند، ادامه داد: اول مسئله تحریف و خرافات است انگلیسی‌ها از روز اول با نهضت عاشورا مقابله کردند و از طریق تحریف به‌دنبال کم‌رنگ کردن عاشورا بودند این در حالی‌است که روح نهضت عاشورا مقاومت است.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که نقشه انگلیس این است که روح نهضت عاشورا را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: خطر دیگری که مجالس عزاداری را تهدید می‌کند تمسخر و زیر سؤال بردن نهضت حسینی است و این مکر آمریکایی‌هاست.
وی با ذکر این مطلب که امروز دشمنان در قالب طنز و استهزا با نهضت امام حسین(ع) می‌جنگند، اضافه کرد: مداحان در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها مواظب اشعار و مداحی‌ها باشند مبادا اجتماعات و هیئات‌ها خلوت شود.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که عالم‌ مجاهدی چون شیخ زکزاکی ۲۰ میلیون را شیعه می‌کند و نام امام حسین(ع) را در نیجریه بزرگ می‌کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان برخواسته از نهضت عاشورا است.
تقویت انگیزه مردم برای انجام واجبات
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌ در هیئات مذهبی انگیزه مردم را برای واجبات تقویت شود، افزود: راه تقویت دین یادآوری قیامت است این در حالی‌است که مسئله یادآوری قیامت تشویق بر کسب حلال و پرهیز از لقمه حرام راه تقویت دین است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که روی آوردن جوانان به مجالس حسینی فرصت است، اضافه کرد: صرف عزای خیابانی کافی نیست در کنار برای خیابانی موعظه و تشویق بر کسب حلال باشد.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی همایش عاشورائیان آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!