Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:32:55 GMT

نخست وزیر جدید گرجستان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۷۱۸۰

نخست وزیر جدید گرجستان معرفی شد

به  گزارش پایگاه خبری " اینترپرس نیوز " گرجستان، "بیدزینا  ایوانیشویلی" رهبر حزب رویای گرجستان در این ارتباط گفت: نامزدی گاخاریا برای سمت نخست وزیر گرجستان مورد توافق اعضای  شورای سیاسی این حزب قرار گرفته است .

وی همچنین اعلام کرد: "واختانگ  گوملائوری " سمت وزیر کشور گرجستان را بر عهده خواهد داشت و " ایراکلی گاریباشویلی " دبیر این حزب سیاسی جایگزین " لوان ایزوریا " وزیر دفاع گرجستان خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تصمیم مسوولان حزب حاکم گرجستان، "لوان ایزوریا" سمت دبیر شورای امنیت این کشور را عهده دار خواهد شد .

" ماموکا باختادزه " نخست وزیر 36  ساله گرجستان که  از ماه ژوئن سال 2018  میلادی مسوولیت رهبری هیات دولت گرجستان را بر عهده داشت ، دیروز از سمت خود استعفا داد .

 گئورگی گاخاریا 44 ساله در سالهای 2016 تا 2017 میلادی به عنوان وزیر اقتصاد  و توسعه  پایدار گرجستان فعالیت داشته و از ماه نوامبر سال 2017 تا به حال سمت وزیر کشور را بر عهده داشت .

وی قرار است امروز ( سه شنبه ) به عنوان  نخست وزیر جدید گرجستان اعضای هیات دولت و برنامه فعالیت آتی را به پارلمان این کشور ارایه کند .

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از شاهدان نوشت، پلیس با معترضانی که تخم مرغ و بطری پرتاب می‌کردند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضانی که مقابل پارلمان گرجستان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و شماری از معترضان را بازداشت کرد. تاکنون آماری از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و بعدا به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت. معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

اگر این لایحه در پارلمان گرجستان تصویب شود سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر خارجی شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد