Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی امروز سه شنبه در همایش بزرگ عاشوراییان خرم آباد با اشاره به اینکه ماه محرم ماه عشق به امام حسین (ع) است، ماه عزای سید شهیدان و سرور عالمیان است، اظهار داشت: ماه محرم ماه حضور مردم در صحنه زیر چتر ولایت است.

وی تصریح کرد: ماه محرم، ماه وحدت امت اسلامی با نام حسین بن علی (ع) است، ماه معرفت و ماه بصیرت و آشنایی با دین خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه محرم، ماه به اهتزاز درآمدن پرچم توحید با خون امامت و ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ماه محرم، ماه به اهتزاز درآمدن پرچم توحید با خون امامت و ولایت است، افزود: ماه محرم ماه عظیمی است و باید در این ماه در زیر سایه امامت و ولایت قرار بگیریم. این اجتماع عظیم شما عزیزان مبلغان دین، ستارگان آسمان هدایت، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، گویندگان و سرایندگان عشق و محبت و مسئولان هیئات مذهبی یک اجتماع با ارزش در راستای زنده نگه داشتن اسلام است.

تنها پرچمی که می‌تواند همه را دور خود جمع کند پرچم حسینی است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه باید بر دستان و گام‌های شما بوسه زد که نام حسین (ع) را زنده نگه می‌دارید، باید همه وجود را و همه هستی را و همه تشکر را از تک تک شما داشته باشیم که امروز در سایه عزاداری امام حسین دین را زنده نگه داشتید، گفت: در عالم بزرگ‌ترین اجتماع، اجتماع حسینی و بالاترین شور، شور حسینی است و تنها پرچمی که می‌تواند همه را دور خود جمع کند پرچم حسینی است. بزرگترین ایثار و فداکاری و نذری که صورت می‌گیرد در عزای امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: ما سرمایه‌های معنوی فراوانی داریم، باید قدرش را بدانیم. یکی از سرمایه‌های بزرگ ما محبت اهل بیت عصمت و طهارت است که در دل ماست.

مهمترین رسالت مبلغان دین و ذاکران و مداحان چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید قدر نوکری امام حسین (ع) را بدانیم، افزود: این محافل و مجالس حسینی منار اسلام و نشانه اسلام است، این زحمات شما برای بقای اسلام و دین است، برای نشر معارف اهل بیت (ع) است.

آیت الله میرعمادی با طرح این مطلب که شاید از ما سوال کنند که امروز مهمترین رسالت مبلغان دین و ذاکران و مداحان چیست؟ یادآور شد: جوابش در یک کلمه است، امروز مهمترین مسئولیت ما هدایت دینی و استقامت جمعی است. مردم را به سوی خدا هدایت کنیم و دعوت به سوی توحید داشته باشیم تا مردم به خدا نزدیک شوند.

وی با اشاره به اینکه ذاکر اهل بیت اشعار می‌خواند برای اینکه افراد را به خدا نزدیک کند، گوینده به منبر می‌رود برای هدایت مردم به سوی خدا، اظهار داشت: امروز دین نقش اساسی در زندگی مردم پیدا کرده است. امروز این شعار دارد جهانی می‌شود که «حب الحسین یجمعنا»؛ محبت حسین همه را جمع کرده است به سوی تعالی و رشد و کمال.

دشمنان پی به اثربخشی نهضت امام حسین (ع) برده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز شعار «هیهات من الذله» جهانی شده است، تصریح کرد: آرمان امام حسین در تشکیل حکومت اسلامی شکل گرفت و حرکت امام حسین به سوی تمدن اسلامی در سایه انقلاب اسلامی خود را نشان می‌دهد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت علی (ع) فرمود «یا علی، اگر یک نفر از دست تو هدایت شود بهتر است از آنچه که خورشید بر او می تابد»، ادامه داد: ارزش کار شما ذاکران، مداحان و مبلغان دین این است که باعث شد انقلاب اسلامی ایران جهانی و صادر شود.

وی با بیان اینکه مسئله هدایت دینی بسیار مهم است، تصریح کرد: شعار شما عزیزان این است که پرچم دین را بلند کرده‌ایم. در کنار هدایت دینی استقامت جمعی هم لازم است. دشمنان ما پی به اثر بخشی دین برده‌اند، پی به اثربخشی نهضت امام حسین برده‌اند و می‌دانند این عزاداری‌ها چقدر اثرگذار است.

دو خطر بزرگ مجالس عزاداری ما را تهدید می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تنها چیزی که دل جوان را به شور و هیجان وادار می‌کند نام امام حسین (ع) است، افزود: دو خطر بزرگ مجالس عزاداری ما را تهدید می‌کند. اول مسئله تحریف و خرافات است. چیزی که انگلیسی‌ها به دنبالش بودند، انگلیسی‌ها از روز اول با نهضت امام حسین (ع) از طریق تحریف و خرافه مقابله کردند.

عده‌ای به دنبال این هستند در قالب طنز نهضت امام حسین (ع) را از بین ببرند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه خطر دومی که امروز مجالس و محافل حسینی را تهدید می‌کند تمسخر، استهزا و زیر سوال بردن نهضت حسینی است و این مکر آمریکا است، گفت: عده‌ای به دنبال این هستند در قالب طنز نهضت امام حسین (ع) را از بین ببرند، در قالب ادا درآوردن و مسخره کردن اثر بخشی نهضت حسینی را کمرنگ کنند، اینها به دنبال این هستند که اثر نهضت حسینی را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه برخی لحن و شکل مدیحه سرایی را در قالب مضخرفی درمی آورند تا اثر مداحی را از بین ببرند، تصریح کرد: امروز در قالب طنز و استهزا و مسخره کردن با نهضت امام حسین (ع) می‌جنگند و آن را زیر سوال می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: برخی می‌گویند این همه برای نذورات خرج می‌شود بدهند به فقرا، مگر در هیئتی‌ها چه کسانی هستند!؟ مگر فقرا نیستند، این همه مجالس و حسینیه‌ها است که اسلام را زنده نگه داشته است، حواسمان جمع باشد.

دشمن پول خرج می‌کند تا بالطایف الحیل امام حسین (ع) را از ما بگیرد

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تاکید می‌کنم امروز وقتی صحبت می‌کنید مواظب کلمات خود باشید، مداحان بزرگوار مواظب اشعار و لحن خود باشید. دشمن دارد کار می‌کند و پول خرج می‌کند تا با لطایف الحیل امام حسین (ع) را از ما بگیرد، افزود: دشمن می‌خواهد عشق مردم به امام حسین را کمرنگ کند. مبادا کوتاهی صورت گیرد و اجتماعات ضعیف شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز عده‌ای شیطان به دنبال این هستند از هیئت شما از لحن و شعر شما چیزی را ضبط کنند و اثر کلام شما را از بین ببرند، یادآور شد: توطئه انگلیسی به سمت بدعت و خرافات و موریانه‌ای عمل کردن و توطئه آمریکا برای بی اثر کردن نهضت حسینی است. ما باید محکم عزای امام حسین (ع) را با شور و شعور برگزار کنیم.

همه باید در برابر خرافات و بدعت مقاومت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه باید ید واحده باشیم و پرچم حسین (ع) را بلند کنیم، همه باید در برابر خرافات و بدعت و بی اثر کردن و استهزای نهضت امام حسین (ع) مقاومت کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران برخواسته از عاشورا است، جنبش انصارالله، حزب الله لبنان و… همگی برخواسته از مکتب حسین (ع) هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در موعظه‌ها و سخنرانی‌ها در هیئت‌های مذهبی باید تشویق بر کسب حلال و پرهیز از لقمه حرام، پرهیز از مجالست با اهل معصیت و گناه، یادآوری قیامت و… شود، تصریح کرد: هیئت شما باید ناشر دین خدا باشد. این جوانان یک فرصت هستند، آقای مبلغ و ذاکر و مداح روی آوردن جوانان به مجالس حسینی یک فرصت است و از این فرصت استفاده کنید و جوان را با دین خدا آشنا کنید.

وی با تاکید بر اینکه صِرف عزای خیابانی کافی نیست، باید در کنار آن موعظه و نصیحت باشد، افزود: مهم‌ترین ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت است که باید از مجالس امام حسین (ع) برخواسته شود.

کد خبر 4710169

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در لرستان خرم آباد هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از فعالان و قهرمانان ورزشی استان، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به‌همت معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا حضور قهرمانان بسیجی در ورزش استان را مهم دانست و گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران را امری مسلم دانست و افزود: روحیه شکست‌ناپذیر ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت است.

فرمانده سپاه عاشورا به غیرت و غرور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نماد غیرت ملی و مذهبی قهرمانان ملی ماست.

سردار عباسقلی‌زاده اهمیت ورزش را در سیره رهبری مورد تأکید دانست و افزود: شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش پیروزی‌هایی برای ما به ثمر آورد که ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور تعداد کثیری از ورزشکاران شاخص بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی که در این مراسم نیز حضور داشتند اظهار کرد: تعبیر رهبری از آذربایجان، سر ایران است و امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

در ادامه، سرهنگ علی حیدرپناه، معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به نقش‌افرینی هیئت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا اظهار کرد: ۳۲ هیئت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیئت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا به نقش فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی در جامعه ورزشی استان تأکید کرد و گفت: این کمیته نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

سرهنگ حیدرپناه گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 749532

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد