Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:54:06 GMT

اهالی ۶ روستای مهاباد با مشکل آب شرب مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۸۷۰۷

اهالی ۶ روستای مهاباد با مشکل آب شرب مواجه هستند

کمال حسنی نالوسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال در فصل تابستان با کاهش دبی چشمه‌های تامین کننده آب شرب، جیره‌بندی آب در برخی مناطق روستایی این شهرستان شروع می‌شود که برای پرشدن مخزن، در برخی ساعات جریان آب قطع می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری اهالی روستا انجام می‌شود و در ساعات اولیه بامداد که نیاز به آب کمتر است، جریان آب قطع شده و در دیگر ساعات شبانه‌روز اهالی روستا از آب موردنیاز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سال گذشته در ۳۵ روستای این شهرستان طرح جیره‌بندی اجرا شد اما امسال با توجه به حفر چند حلقه چاه برای تامین آب شرب روستاها و همچنین افزایش نزولات آسمانی این طرح تنها در ۶ روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برای هیچکدام از روستاها آبرسانی به صورت سیار انجام نمی‌شود، گفت: این اداره در صورت نیاز، آمادگی کامل جهت انتقال آب به نقاط مختلف روستایی این شهرستان با استفاده از تانکر را دارد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی مهاباد با اشاره به طرح آبرسانی به روستاهای این شهرستان از سد مهاباد نیز گفت: مطالعات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش مرکزی و خلیفان از طریق تصفیه‌خانه قدیمی مهاباد به اتمام رسیده و عملیات آن در دهه مبارک فجر سال گذشته شروع شده است.

وی افزود: اعتبار اولیه اختصاص یافته این طرح بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است که هم‌اکنون پیمانکار آن مشخص شده و از ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال آن ۴۰ کیلومتر خط انتقال آن احداث شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، اتمام این پروژه می‌تواند پایداری آبرسانی به روستاهای مهاباد را از طریق آب سد به طور کامل محقق سازد و مشکل تامین آب آشامیدنی برای شهروندان روستایی این شهرستان از بین برود.

از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۰۴ روستا با ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنها سه میلیون و ۹۵۷ هزار مترمکعب است.

مهاباد با حدود ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد توسعه روستایی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد