Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدامین نجات روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هرساله عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت محصول برنج ،  اقدام به آتش زدن کاه وکلش مزارع  شالیکاری خود  می کنند که این کار  علاوه بر وارد کردن آسیب‌های جبران ناپذیر به ساختار بیولوژیکی خاک، موجبات آلودگی محیط زیست را نیز فراهم می کند که این اقدام ، مستند به ماده 20 از قانون هوای پاک جرم تلقی شده و مجازات مرتکب از دو تا 80 میلیون ریال جزای نقدی  تعیین شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاه و کلش در گیلان  غذای زمستانی دام محسوب می شود و بسیاری از  دامداران در مناطق کوهستانی  خریدار این محصول هستند اما برخی همچنان اقدام به سوزاندن  کاه و کلش در مزارع خود می نمایند.

وی  از کلیه کشاورزان شهرستان خواست برای حفظ خاک و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود جداً خودداری نمایند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در آبگیرهای شهرستان  لنگرود با توجه به رشد مضاعف این گیاه در فصل معتدل شهریورماه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود افزود:عملیات پاکسازی و جمع آوری گیاه سنبل آبی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در رودخانه های  لنگرود آغاز شد و این عملیات تا اواسط پاییز ادامه خواهد داشت چرا که رشد سریع و فزاینده این گیاه فرصت هیچ گونه غفلتی را نخواهد داد .

وی اضافه کرد: در راستای عدم تکرار بحران سال 1397 شایسته است کلیه متولیان امر با حساسیت به پاکسازی گیاه سنبل آبی از پهنه های آبی شهرستان وارد عمل شده  و به یاری محیط زیست بشتابند.

شهرستان لنگرود  با داشتن بیش از 137هزار نفر جمعیت  دارای  سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله  است.

6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی لاهیجان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس