Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:46:54 GMT

استان اصفهان نیازمند قدم‌های موثر در حوزه وقف است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۹۰۶۹

استان اصفهان نیازمند قدم‌های موثر در حوزه وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جامعه بشری همیشه به خون شهدا و مداد علما مدیون است، گفت: در استان اصفهان باید قدم‌های خوبی در مسیر وقف برداریم. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تشکر از درایت نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، اظهار داشت: امیدوارم بتوانم به خوبی در خدمت ایشان باشم و به عنوان کوچکترین ذره‌ای از حقوق مردم اصفهان دفاع کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روح تازه‌ای پیدا کردم وقتی به اصفهان آمدم و تمام تجربیات خود را در اختیار این استان می‌گذارم و امیدوارم عملکرد خوبی در امر وقف داشته باشم و معتقدم خوزستان و اصفهان ارتباط دیرینه‌ای دارند و این دو شهر از هم جدا نبوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جامعه بشری همیشه به خون شهدا و مداد علما مدیون است، گفت: استان اصفهان از این دو مهم برخوردار است و در جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کرد و همچنین علما و فرهیختگان  بسیاری در استان اصفهان حضور دارند.

وی تصریح کرد: باید در مجموعه‌ای سربازی کنیم که نور ولایت بر روی آن سایه انداخته و این برای بنده افتخار بزرگی است و تلاش می‌کنم تمام سعی خود را در این زمینه بکنم و امید دارم تا پایان دوره مسئولیتم در استان اصفهان بتوانم به خوبی جواب اعتماد را بدهم.

حجت‌الاسلام بلک ادامه داد: در استان اصفهان باید قدم‌های خوبی در مسیر وقف برداریم و امیدوارم راه حجت الاسلام صادقی را به خوبی ادامه دهم.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان منصوب شدآئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف استان کرمان به روایت تصویربرخورداری 11 هزار مجلس عزای حسینی تهران از کمک اوقاف

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم با اشاره به اینکه تمام آنچه را که در توان داشتم برای تمام موقوفات و امامزادگان در سراسر استان به کار گرفتم، اظهار داشت: در 718 بقعه و امامزاده استان اصفهان حضور یافتم و اکنون می‌توانم نام 550 امامزاده را ذکر کنم.

 حجت الاسلام رضا صادقی افزود: خدمت در این بخش توفیق الهی بود که نصیب من شد و امیدوارم کفاره گناهان و توشه‌ای برای آخرتم باشد

وی گفت: خدمت در این اماکن توفیق کمی نیست که من به آن دست یافتم و  همه توان خود را برای خدمت در این بخش به کار گرفتم.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از همه همکاران در سراسر استان حلالیت طلبید و تصریح کرد: از نماینده ولی فقیه در استان به دلیل حمایت‌هایی که طی این سال‌ها از اوقاف داشتند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تمایلی به ارائه گزارش عملکرد ندارم همه کارکرد ما در سامانه وجود دارد و همه اقدامات ما روی زمین است و سرآمد بودن اصفهان در همه بخش‌ها گویای همین امر است.

حجت‌الاسلام  صادقی با اشاره به تعداد موقوفات اظهار داشت: ثبت سالانه 280 وقف جدید کار آسانی نیست و امیدواریم باز هم در خدمت موقوفات باشیم زیرا خدمت به ولایت فقیه افتخار است و در این مدت 11 هزار و 565 سند موقوفه با مساحتی بالغ بر 39 میلیون و 944 هزار متر مربع اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های فرهنگی و قرآنی به مدت 11 سال در زندان‌های استان اصفهان اجرا شد و همچنین طرح "افق" از دیگر دستاوردهایی است که در بقاع متبرکه استان اصفهان اجرا شده و تأثیر بسزایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: توسعه فرهنگ وقف باید در جامعه به عنوان الگو پیگیری شود و از این لحاظ استان اصفهان در بحث عمران موقوفات در کشور دارای رتبه برتر است و این امر حاصل فعالیت‌های میدانی است.

انتهای پیام/ ت

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم