Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع پزشکان در کشور مناسب نیست و این موضوع نیازمند رسیدگی وزارت بهداشت و درمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، خراسان جنوبی استانی مرزی و سومین استان پهناور کشور از نظر وسعت بوده و جمعیت خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان طی خشکسالی های چند ساله به شده تحت تاثیر قرار گرفته و استان کم برخورداری به شمار میرود. عمده جمعیت استان در شهرستانهای مرزی ساکن بوده و از حداقل امکانات در حورزه های درمانی و رفاهی برای زندگی برخوردار هستند. 

  با توجه به اینکه وجود مراکز در مانی در استان مرزی خراسان جنوبی ضروری است بسیاری از شهرستانهای خراسان جنوبی مرکز درمانی و بیمارستان مناسبی نداشته و آن تعدادی که مراکز درمانی دارد از حداقل امکانات و نیروی متخصص برخودار است.    در خراسان‌جنوبی که استان مرزی است و دارای مناطق محروم زیادی بوده وجود پزشک متخصص در استان ضروری بوده و این در حالی است که در خراسان‌جنوبی پزشک متخصص نمی‌ماند و عمده پزشکان پس از اتمام طرح به شهرهای بزرگ می‌روند.   محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه از عدم ماندگاری پزشکان متخصص در استان خبر داد و افزود: 70 درصد دلیل عدم ماندگاری پزشکان در استان به دلیل فراهم نبودن زیر ساختهای مناسب در استان است.    وی افزود: پزشکی  که وارد استان میشود برای رفت و آمد خود نیاز به راه آهن و پرواز دارد. جاده مناسب و فراهم بودن امکانات رفاهی تفریحی از دیگر خواسته‌های آنها است در حالیکه خراسان جنوبی در این زمینه ها بسیار ضعیف است.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: 30 درصد دیگری که دلیل عدم ماندگاری پزشکان متخصص در استان است مربوط به علوم پزشکی بوده و عمده آن در بحث حقوق و مزایا است که دانشگاه دیر پرداخت می‌کند و اینها همه باعث شده پزشکان در استان ماندگاری نداشته باشند.   فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه و عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی گفت: مشکل کمبود پزشک مربوط به ظرفیت پایین پذیرش دانشگاه‌ها است و در حال حاضر امکان تربیت نیروی پزشکی بیشتر توسط دانشگاه‎های علوم پزشکی وجود دارد.   وی با بیان اینکه تربیت پزشک باید طوری باشد که کیفیت فدای کمیت نشود، افزود: وزارت بهداشت در زمینه افزایش تعداد پزشکان اعلام کرده که برنامه‌هایی دارد اما اگر همین امروز هم اجرایی شوند، چند سالی زمان لازم است تا نتایج این برنامه‌ها را ببینیم.   عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار این موضوع توزیع پزشکان نیز در کشور مناسب نیست و این موضوع نیازمند رسیدگی وزارت بهداشت و درمان است.    فلاحتی عنوان کرد: متاسفانه وزارت بهداشت در ارتباط با میزان نیاز کشور به پزشک اطلاعاتی به مجلس ارائه نکرده و آنچه که مشهود است تمرکز پزشکان متخصص در حال حاضر در شهرهای تهران ، مشهد و شیراز است و سایر مناطق پزشک عمومی و متخصص کافی را ندارند.   وی درخصوص دلایل وزارت بهداشت برای جلوگیری از افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی، گفت: وزارت بهداشت مدعی آن است که دانشگاه‌هایی که زیر نظر وزارت بهداشت نیستند، صلاحیت‌های لازم برای تربیت و جذب پزشک را ندارند. ما در مجلس معتقدیم سایر دانشگاه‌ها هم توان تربیت پزشک را دارند اما باید خود را به استانداردهای مد نظر وزارت بهداشت برسانند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه