Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:14:54 GMT

نمایش مستندی درباره ایرج افشار

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۰۸۱۷

نمایش مستندی درباره ایرج افشار

همزمان با برپایی پنجمین نمایشگاهِ تاریخ محلی ایران که با محوریت مرکز یزد هم‌اکنون در موزه کتاب و میراث مستند ایران میزبان مخاطبان است، فیلم مستند «فرزانه فروتن ایران مدار ما» روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه از ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات موزه کتاب و میراث سازمان اسناد و کتابخانه ملی اکران خواهد شد.

این فیلم که در قالب مستند پرتره و اتوبیوگرافی به شخصیت، زندگی و آثار استاد ایرج افشار یزدی، مورخ، محقق و ایران‌شناس معاصر می‌پردازد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد میرهاشمی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم با مدت زمان  ۹۵ دقیقه‌، شخصیت‌های سرشناسی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، عبدالله انوار، آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، ژاله آموزگار، آیدین آغداشلو، احمد اقتداری، ناصر تکمیل همایون، هوشنگ دولت‌آبادی، مجدالدین کیوانی، احمد گلبن، احسان نراقی، منوچهر ستوده، سیدمحمد محیط طباطبایی و ... از خاطرات و تاثیر زنده‌یاد ایرج افشار سخن می‌گویند.

پیش‌تر و در مراسم گشایش نمایشگاه تاریخ محلی استان یزد از سردیس ایرج افشار با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و محمدعلی طالبی استاندار یزد در حضور فرزند او و رضا داوری اردکانی در موزه کتاب و میراث مستند ایران رونمایی شده بود.

حضور و تماشای این فیلم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستندساز سازمان اسناد و کتابخانه ملی سینما ایرج افشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز