Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌برداری بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان آغاز می‌شود.

وی افزود: علاوه بر موضوع بهره‌برداری از این پروژه بزرگ در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور، کشاورزان منطقه نیز با توجه به نزدیکی شروع فصل کشت، خواهان رهاسازی آب در شبکه هستند، بنابراین خواستار شتاب بخشی به اجرای باقیمانده تعهدات پروژه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات طرح پیشرفت خوبی دارد، گفت: با مطالعه و طراحی سه مقوله نظام بهره برداری، شیوه آبیاری و الگوی کشت، این طرح کامل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تاکید بر ارزشمندی و ضرورت بهره‌برداری درست از منابع آبی ذخیره شده، گفت: تحت هیچ شرایطی با رهاسازی آب در کانال‌ها و شیوه سنتی انتقال آب که هدر رفت منابع را در بر دارد موافق نیستیم.

استاندار از وزیر جهاد کشاورزی خواست در خصوص آماده‌سازی شبکه و قرار گرفتن آن در اختیار مردم در موعد مقرر تلاش شود. موهبتی همچنین به تشریح مشکلات و دیدگاه‌ها و خواسته‌های کشاورزان و بهره برداران این طرح پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر ضرورت اجرا و تحویل پروژه در زمان تعهد شده، گفت: باید همه عوامل و ذینفعان اعم از مردم، گروه‌های مرجع، متولیان، مجریان، مدیریت‌های اجرایی، ناظران توجیه شوند که از این پس هیچ آبی جز از طریق شبکه تأسیس شده توزیع نخواهد شد.

حجتی با تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات جهادکشاورزی در موعد تعیین شده و عدم وقفه در قرارگرفتن آب در اختیار کشاورزان، بر اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعداد پیمانکاران و مجریان عملیاتی از سوی معاونت مسئول در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان برای بهره برداری از طرح در سفر رئیس جمهور به منطقه تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار که معاونین وزارتخانه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، با دستور وزیر جهادک شاورزی، مقرر شد معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در محل اجرای طرح بزرگ ۴۶ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری اراضی سیستان مستقر و بر روند پیشرفت پروژه برابر تعهدات و آماده بهره برداری شدن طرح در سفر، نظارت کند.

کد خبر 4710593

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری سیستان و بلوچستان آبیاری نوین هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند

حاج عباس ایرانمنش از یادگاران دوران دفاع مقدس و رئیس شورای اسلامی شهر زرند در حاشیه آیین افتتاح این باشگاه کوهنوردی گفت: رسیدن به قله هدف بسیار شیرین و لذت‌بخش است.

وی به سختی‌های کوهنوردان برای صعود به هر قله اشاره کرد و افزود: یک گروه کوهنوردی با تلاش و علاقه برای صعود کردن به قله فعالیت و تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد در شهرستان زرند در حال فعالیت هستند که افتتاح این باشگاه نقطه امیدی برای پیشرفت روزافزون در این رشته و همچنین پرورش استعداد‌های نهفته است.

در مراسم افتتاحیه جمعی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، ایثارگران و علاقه‌مندان به ورزش حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد