Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:37:26 GMT

زیرساخت‌های ورزشی خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۲۶۵۰

زیرساخت‌های ورزشی خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

محمدصادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در نخستین نشست شورای عالی ورزش استان خراسان جنوبی افزود: برای تحول در زمینه ورزش استان باید سه کار مهم انجام شود که یکی از این اقدامات توسعه زیرساخت‌هاست و در این خصوص اولویت نخست ما در استان تکمیل فضاهای ورزشی با نگاه عدالت محور است.

وی بیان کرد: شورای عالی ورزش به عنوان تنها مرجع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در توسعه ورزش در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایفی که شورای عالی ورزش باید دنبال کند، نظارت بر تدوین سند جامع ورزش است که بتوانیم در این سند نقشه راه برای برنامه‌های میان مدت و چشم انداز استان را در ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و هم در توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته‌ باشیم.

وی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در زمینه ورزش در سطح کشور دارد و یکی از وظایفی که شورای عالی ورزش استان برعهده دارد، هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی است که زیرساخت ورزشی دارند.

معتمدیان با اشاره به اینکه ورزش نقش مهمی در نشاط و پویایی جامعه و سلامت و تندرستی مردم دارد اضافه کرد: با توجه به مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان، در خراسان جنوبی ورزش می‌تواند نقش بی‌بدیلی در زمینه دیپلماسی داخلی و بین المللی ایفا کند.

وی گفت: تقویت روحیه همکاری از دستاوردهای توجه به ورزش است که باید در میان مدت تحول بزرگی در زمینه ورزش استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در برخی مناطق استان استعدادهای خوبی داریم که باید بر شناسایی این ظرفیت‌ها تمرکز کنیم و بنا نیست در تمامی رشته‌های ورزشی در سطح کشور صاحب مقام شویم بلکه باید در زمینه استعدادهای خاصی که داریم در چند مورد خاص تمرکز کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه ورزش‌های انفرادی، اسکواش، کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای و بومی در استان استعداد داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌های پنج گانه ورزش در استان تشکیل شود و وظایف خود را به خوبی دنبال کنند گفت: کمیته تخصصی توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و تفریحی، کمیته تخصصی توسعه و رشد ورزش‌های قهرمانی، کمیته تخصصی ورزش‌های بومی و محلی، کمیته تخصصی ورزش روستاها، محلات و مساجد و کمیته تخصصی جذب منابع مادی و انسانی از جمله این کمیته‌ها است که در شورای عالی ورزش کشور تصویب و به استان ابلاغ شده است.

معتمدیان اظهار داشت: باید برنامه‌‍ریزی‌ها متمرکز بر این پنج کمیته باشد و با همکاری دستگاه‌های مختلف میزبانی خوبی را برای برگزاری مسابقات کشتی در استان خواهیم داشت و در مسابقات لیگ خراسان جنوبی اولین بار جزو هشت تیم برتر کشور شده که باید تیم استان در مرحله اول حضوری اثرگذار داشته‌ باشد.

وی گفت: میزبانی کشتی آزاد هم فرصت خوبی است که بتوانیم از دیپلماسی ورزش برای معرفی توانمندی‌های استان استفاده کنیم.

وی افزود: خراسان جنوبی از مرکز کشور فاصله دارد و در بن بست قرار دارد که یکی از موثرترین زمینه‌ها برای معرفی استان ورزش و دیپلماسی ورزش است.

معتمدیان اظهار داشت: در اسکواش هم ظرفیت خوبی داریم که باید ارتباط نزدیک با فدراسیون‌ها برقرار شود و با حضور روسای فدراسیون‌ها نسبت به توانمندسازی هیات ورزشی استان اقدام کنیم.

وی گفت: در اولین فرصت از روسای هیات ورزشی استان دعوت خواهم کرد تا از نظرات آنان بهره‌مند شویم و مشکلات آنان بررسی شود که امیدواریم با اقدامات موثر جهش و تحول بزرگی در حوزه ورزش استان داشته‌ باشیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه استان نیاز به نشاط دارد که یکی از راه‌های ایجاد نشاط، برگزاری مسابقات ورزشی و تقویت همگرایی بین شهرستان‌ها است علیرغم اینکه ۱۴سال از استان شدن خراسان جنوبی می‌گذرد هنور همگرایی شهرستانی و استانی ایجاد نشده‌ است.

 معتمدیان گفت: براساس مذاکره‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشته‌ایم، وی روز شنبه در استان حضور پیدا خواهد کرد که بازدید از اماکن ورزشی استان در برنامه سفر وزیر قرار گیرد.

وی افزود: چهار استان در اولویت کمک‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان هستند که خراسان جنوبی نیز از جمله این استان‌ها است.

معتمدیان بیان کرد: ما آمادگی کمک در برگزاری مسابقات ملی، منطقه‌ای و مسابقات چند جانبه بین‌المللی را داریم و این مسابقات باعث ایجاد انگیزه‌ بین جوانان ما می‌شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش خراسان جنوبی تکمیل زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.
لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.
لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک