Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان الجزایری بار دیگر با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی بر ضرورت کناره‌گیری ارکان نظام قبل تاکید کردند. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، دانشجویان الجزایری در دانشگاه‌های مختلف امروز سه‌شنبه با برگزاری تظاهرات بار دیگر بر مخالفت خود با ادامه دولت نورالدین بدوی نخست‌وزیر این کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان الجزایری همچنین با سردادن شعارهایی با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سایه باقی ماندن مسئولان دولت قبل بر سر قدرت مخالفت کردند.

حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه های مختلف الجزایر در سه شنبه های هر هفته وارد بیست و هشتمین هفته متوالی خود شده است.

تظاهرات‌های امروز در حالی برگزار شده است که احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک الجزایر روز گذشته گفت که شایسته است رأی دهندگان در اواسط ماه سپتامبر فراخوانده شوند. این در حالی است که معترضان معتقدند چنین خواسته ای با توجه به فضای سیاسی در کشور و ادامه بحران غیر واقعی است.

نوره حراوبیه دانشجوی دانشکده پزشکی گفت که در چنین شرایطی و تحت نظارت دولت نورالدین بدوی برگزاری انتخابات غیر ممکن است. مهمترین خواسته جنبش مردمی کناره گیری دولت و تشکیل کمیته ای مستقل برای نظارت بر انتخابات است.

دانشجویان الجزایری معتقدند که ادامه باقی ماندن بدوی در رأس حکومت به معنای باقی ماندن ابزارها برای تقلب در انتخابات است.

تحلیلگران معتقدند که با توجه به پایان تعطیلات تابستانی دانشجویان تظاهرات آنها ادامه خواهد یافت و فشارهای دانشجویان علیه دولت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

هشدار صالح درباره دخالت خارجی در امور داخلی الجزایر

احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک الجزایر طی یک سخنرانی درباره هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داد.

وی تاکید کرد که بحران سیاسی کنونی در الجزایر یک مسئله داخلی است.

این دومین سخنرانی رئیس ستاد مشترک الجزایر طی دو روز گذشته است. 

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور سابق الجزایر ماه می گذشته بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته‌ها اعتراضات مردمی که خواستار تغییر بودند استعفا کرد.

الجزایری‌ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت‌های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به‌دست نگیرند و برای تأکید بر این خواسته خود هر هفته جمعه تظاهرات می‌کنند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!

به گزارش جماران؛ رئیس کنگره آمریکا به «آکسیوس» گفته است: ویزای دانشجویان خارجی که در تظاهرات نقش دارند، پس گرفته می‌شود و تخفیف‌های مالیاتی اعمال شده برای دانشجویانی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند لغو می‌شود.

«آکسیوس» همچنین گزارش داده که نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درصدد تصویب طرحی هستند که به‌موجب آن تدابیر تنبیهی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها اتخاذ می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!