Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@12:51:05 GMT

گاندو نوجوان ۱۳ ساله را در سدپیشین زخمی کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۴۶۱

گاندو نوجوان ۱۳ ساله را در سدپیشین زخمی کرد

وحید پورمردان سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا افزود: این سه نوجوان بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده نصب شده در محل و اخطاریه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای تفریح و شنا به محدوده بالای سد پیشین در شهرستان سرباز نزدیک شدند که یک نفر از آنان مورد حمله گاندو قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه یک دست و ران پا مورد جراحت قرار گرفته که بر اساس تشخیص اولیه پزشکان، زخم‌های وی با بخیه قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این نوجوان برای رسیدگی بهتر و سیر مراحل درمان به بیمارستان ایرانشهر اعزام شده است.
 پورمردان با بیان اینکه کار نظارت محیط‌بانان و نصب علائم هشدار دهنده جدید در منطقه افزایش یافته است، اظهار داشت: کارشناسان و محیط بانان این اداره کل با حضور در شهرها و روستاهای محدوده زیست گاندو به تمامی بومیان منطقه اعلام کردند که در این فصل به محلهای زیست گاندو نزدیک نشوند اما برخی افراد با بی توجهی به این هشدارها باعث بروز چنین حوادثی می‌شوند.
سد پیشین، رودخانه باهوکلات و برخی گودالهای طبیعی آب در شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان محدوده زیست تمساح پوزه کوتاه ایرانی است، این گونه حیات وحش در فصل تخم‌گذاری و زادوولد بسیار حساس شده و به جانداری که به محل زیست او نزدیک شود حمله می کند.

از ابتدای امسال تاکنون چند مورد حمله گاندو به کودکان و نوجوانان گزارش شده است که در این میان دست یک دختر بچه با حمله گاندو قطع شده است.

۹۹۲۳ **۶۰۸۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بیمارستان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه