Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:40:32 GMT

پیوستن کودکان منطقه 5 به کمپین حافظان حریم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۴۸۸

پیوستن کودکان منطقه 5 به کمپین حافظان حریم

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛فرهنگ سازی آشنایی با حفظ محیط زیست حریم با مشارکت اداره حریم معاونت شهرسازی ، معاونت امور اجتماعی وفرهنگی واداره محیط زیست منطقه برای کودکان پیش دبستانی انجام شد.  

 براساس این خبر، این تور نیم روزه آموزشی از فرهنگسرای فردوس آغاز و با بازدید و پیاده روی کودکان در مجموعه گردشگری کوهسار ادامه یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه ، کودکان با مفاهیمی نظیر شیوه های حفظ طبیعت ، نگهداری از فضای سبز بکر حریم، آشنایی با مفهوم حریم، جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت و آسیب نرساندن به درختان آشنا شدند و به آن ها آموزش داده شد که حفظ طبیعت بکر و نگهداری از آن، از وظایف ما است و این منابع، امانتی در دست انسان های امروز برای تحویل به نسل آینده است . 

حمید رضا مقیمی رئیس اداره حریم منطقه، با اشاره به وسعت 105 کیلومتر مربعی حریم منطقه که شامل روستاها و فضاهای سبز است، بر لزوم این فرهنگ سازی اشاره کرد و خواستار همکاری والدین در صیانت ازحریم منطقه و جلوگیری از ساخت و ساز در طبیعت بکر حریم شد.   

 وی افزود : بدون شک این بستر سازی در منطقه مستمر بوده و کودکان سرمایه هایی هستند که می توان برای حفظ منابع طبیعی ،مورد آموزش قرار بگیرند تا در خانواده ها نماینده حفظ محیط زیست باشند تا بستر برای "حریم دوستی" و صیانت از باغات و فضای سبز در منطقه فراهم شود. 

والدین یکی از کودکان شرکت کننده در این برنامه ، اقدام شهرداری منطقه را برای آشنایی کودکان با مفاهیم حریم و حفظ محیط زیست ارزنده خواند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز سرمایه طبیعت کودکان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید