Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: وضعیت بزرگراه‌های کشور از لحاظ آسفالت و یا تجهیزات جاده‌ای نظیر نور، روشنایی و ... نه تنها تغییری نداشته بلکه بدتر نیز شده است و از همین جهت نمی‌توان منطق پشت این افزایش نرخ عوارض آزادراه ها را درک کرد.

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص افزایش نرخ عوارض بزرگراه ها و اعتراضاتی که از سوی مردم و رانندگان در این خصوص به وجود آمده اظهار داشت: شرکت توسعه زیر ساخت که زیر نظر وزارت و شهرسازی است مستقیماً متولی این مساله بوده و وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی این افزایش قیمت ناگهانی عوارض آزادراه های کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توضیحات ناکافی وزارت راه و شهرسازی درباره افزایش نرخ عوارض آزادراه ها تصریح کرد: برای ما همچنان مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است که یکباره تصمیم به افزایش نرخ جدید عوارض آزاد راه ها گرفته اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: وضعیت بزرگراه‌های کشور از لحاظ آسفالت و یا تجهیزات جاده‌ای نظیر نور، روشنایی و ... نه تنها تغییری نداشته بلکه بدتر نیز شده است و از همین جهت نمی‌توان منطق پشت این افزایش نرخ عوارض آزادراه ها را درک کرد.

بیگدلی با اشاره به الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراه ها همچنین گفت: الکترونیکی شدن اگرچه روند خوبی بود اما همچنان ضعف هایی دارد و ترافیک در محل اخذ عوارض وجود دارد از همین جهت سرعت حرکت در آزادراه ها تفاوت زیادی با سایر جاده ها ندارد.

وی در ادامه تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نباید اجازه افزایش عوارض آزاد راه ها را بدهد چرا که در شرایط فعلی که اقتصاد به یک ثبات نسبی رسیده است، افزایش قیمت خدمات عمومی به صلاح نبوده و ممکن است علاوه بر نارضایتی عمومی مشکلاتی نظیر افزایش دوباره قیمت سایر کالاها را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: بعد از اتمام دو هفته ای که نمایندگان مجلس سرکشی به استان ها را در دستور کار خود دارند، افزایش نرخ عوارض آزادراه ها از آنجایی که یک معضل اجتماعی محسوب می شود قطعاً در مجلس پیگیری می شود و حتما در این زمینه از اسلامی وزیر راه سوال پرسیده می شود تا دلایل این افزایش قیمت مشخص شود.

 

احتمال افزایش ناگهانی قیمت کالاها با افزایش قیمت خدمات عمومی

بیگدلی بیان داشت: همه نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابی خود بارها از بزرگراه های کشور عبور می کنند و طی چند ماه گذشته اتفاق خاصی در آسفالت و یا خدمات بزرگراه ها نیفتاده و از همین جهت این افزایش قیمت ناگهانی اصلا توجیهی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت بزرگراه های کشور اصلا استاندارد نیست عنوان کرد: اخباری مبنی بر افزایش قیمت حمل و نقل و ترانزیت منتشر می شود که این مساله در کنار افزایش نرخ عوارض بزرگراه های کشور باعث می شود که قمیت تمام شده کالاها بالا رفته و دوباره شاهد یک افزایش قیمت ناگهانی در قیمت ها باشیم.

 

انتهای پیام/ط

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست