Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شهید چگینی یک شخصیت فرا استانی، ملی و بلکه فراملی است و واقعا اعتقاد دارم معرفی شخصیت وی به نسل جوان، نیاز امروز جامعه ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سی و هشتمین سالگرد معلم شهید «قدرت‌الله چگینی» شب گذشته با حضور مسئولان استانی و دوستان و شاگردان شهید در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: معلم شهید قدرت الله چگینی شخصیت بزرگ و متخلق به اخلاق نبوی و الهی بود.

وی افزود: مسجد امام رضا(ع) شهر الیگودرز یکی از پایگاه‌های پررفت و آمد شهید چگینی بود که در این مسجد از سالیان گذشته تاکنون دعای ندبه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این شهید بزرگوار از اخلاق و منش ارزشمندی برخوردار بود و یک شخصیت محوری و در شهر الیگودرز شناخته شده بود.

وی با اشاره به متن وصیتنامه شهید چگینی گفت: وصیتنامه شهید علی‌رغم اینکه کوتاه است، اما بسیار پرمغز و پرمحتوا بوده و خیلی دقیق به مباحث مختلف اشاره کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در این وصیتنامه کوتاه که چند سطر بیش نیست، عشق و اخلاق و ولایت اهل بیت موج می‌زند و این مرد بزرگ به زیبایی اعتقادات خود را بیان کرده که باید گرامیداشت.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از زندگی شهید چگینی سریال بسازیم؛ چراکه شهید چگینی یک گنجینه است همچنان که قزوین دارای شهدای شاخص و بزرگی نظیر شهید بابایی است که سریال شوق پرواز وقتی ساخته شد شهید بابایی را خیلی خوب به مردم شناساند.

شهید چگینی محور اخلاق و مبارزات بود

نعمت اللهی عنوان کرد: امروز شهید چگینی برای نسل جوان و نوجوان ناشناخته است که باید به خوبی برای همگان معرفی شود؛ زیرا این شخصیت برجسته در زمان و مکان و در آن جایگاهی که قرار داشت واقعا فوق العاده درخشید.

وی ادامه داد: شهید چگینی محور اخلاق و مبارزات بوده و اخلاق نبوی در این شخصیت مشهود بود و کمتر کسی او را حتی در اوج گرفتاری‌ها عبوس دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: باید حق این مرد بزرگ را ادا کنیم البته در قزوین هم شاگردان شاخصی داشت و هرجا انسانی انقلابی، اصیل و محوری می‌بینیم، می‌گویند که ما در محضر شهید چگینی بودیم.

نعمت اللهی بیان کرد: شهید چگینی یک شخصیت فرااستانی، ملی و بلکه فراملی است و واقعا اعتقاد دارم داستان زندگی این شهید بزرگوار آموزنده بوده و معرفی شخصیت وی به نسل جوان، نیاز امروز جامعه ماست.

وی تصریح کرد: سال ۶۰، سال بحران انقلاب بود به طوریکه شهدای ۷ تیر، شهیدان رجایی و باهنر و شهید چگینی همگی در این سال به شهادت رسیدند و شهید چگینی در رده شخصیت ملی بود که ترور شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: قطعا اگر شهید چگینی توسط منافقان کوردل به شهادت نمی‌رسید با آن اخلاصی که داشت یکی از گنجینه‌ها و سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی بود؛ لذا واقعا باید قدر این بزرگ مرد را بدانیم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم این همایش نقطه عطفی باشد که ما بتوانیم سال آینده با برنامه‌ریزی و سازوکار بهتری این مراسم را برگزار کنیم البته تصمیم گرفته شده تا دبیرخانه‌ای برای این موضوع فعال شود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب