Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس میرزاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: در مبارزه با مصرف مواد مخدر در استان باید استراتژی همه جانبه نگر اجرایی شود یعنی علاوه بر مقابله، به موضوعات پیشگیری، درمان، کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی توجه شود.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در پیشگیری از اعتیاد، باید بدنبال آسیب زدایی از محلات آسیب پذیر بود، اظهار کرد: باید با کار کارشناسی و مطالعه دقیق به دنبال پاکسازی محلات آسیب پذیر از مواد مخدر و معضلات آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاد تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها باید نقش خود را در پاکسازی چهره محلات آسیب پذیر استان به ویژه بندرعباس به درستی ایفا کنند تا بتوان شاهد کاهش معضلات اجتماعی در استان بود.

وی با بیان اینکه مسیر مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد طولانی خواهد بود، افزود: مقابله با معضلات مواد مخدر در جامعه قطعاً فرایند کوتاه مدتی نخواهد داشت و در این مسیر باید با برنامه ریزی و همکاری تمامی دستگاه‌ها گام‌های محکم و استوار برداشت.

وی توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای استان را از اولویت‌های محلات آسیب پذیر دانست و گفت: باید همزمان با پاکسازی محلات آسیب پذیر از معضلات اجتماعی به دنبال مقاوم سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی این محلات نیز بود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری از مصرف دخانیات به ویژه قلیان در سواحل بندرعباس، گفت: باید برای مقابله با مواد دخانی به ویژه قلیان در ساحل بندرعباس بر اساس برنامه کاهش و پاکسازی آن پیش رفت.

وی تصریح کرد: پاکسازی و مقابله با عرضه و مصرف قلیان در ساحل بندرعباس را نمی‌توان با طرح‌های چند روزه انجام داد بلکه باید برای رفع این معضل برنامه ریزی مدون و مستمر داشت که با پیگیری مداوم آنها را پیش برد.

میرزاد پیشگیری از اعتیاد را مهمترین راه مقابله با مصرف مواد مخدر دانست و عنوان کرد: در زمینه پیشگیری نقش خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی با توجه به اصل مقدم بودن پیشگیری در خصوص مبارزه با مواد مخدر مهم و ضروری است.

وی تاکید کرد: باید با اقدامات فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و ارشادی طوری برنامه‌ریزی کرد که مانع از گرایش افراد به مصرف مواد مخدر شد.

کد خبر 4710796

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان قاچاق مواد مخدر هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خطبه های نماز جمعه خرم آباد یاسوج اربعین حسینی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه