Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام با اشاره به وضعیت برج‌های سعادت آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و احکام صادره هم روند ساخت این برج‌ها متوقف شده و حکم قلع و قمع آن‌ها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی افزود: مخلص تمام واحد‌های تولیدی هستیم؛ رئیس قوه قضائیه با توجه به تمهیدات صورت گرفته تأکید کرد که با همه وجود از مراکز تولیدی حمایت کنیم و این کار در حال انجام است.

رئیس دادگستری استان تهران ادامه داد: کمک می‌کنیم تا هیچ کدام از واحد‌های تولیدی به هیچ وجه تعطیل نشوند و مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید؛ اگر کسی مدعی است باید از طریق قانونی پیگیری کند و قوه قضائیه هم کمک می‌کند تا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.

حشمتی درباره اینکه واحد‌های تولیدی باید به کجا مراجعه کنند؟ بیان کرد: به دادستان‌های استان‌ها، مراکز استان‌ها و دستگاه‌های متولی باید مراجعه کنند، زیرا آن‌ها بر اساس قانون وظیفه دارند تا در این زمینه کمک و حمایت کنند و اگر واحد‌های تولیدی می‌توانند خودشان مشکل را حل کنند، در غیر این صورت از طریق دستگاه‌های متولی و بخش قضایی می‌توانند کمک‌های خوبی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: دادستان تهران: اطاله دادرسی از مشکلات دستگاه قضایی است

رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه اصل موضوع این است که اجازه ندهیم در این وضعیت حساس بازار تولیدی مشکل پیدا کند و متوقف شود، گفت: ما با همه وجود کمک می‌کنیم که چرخ تولید به حرکت دربیاید و اقتصادمان متکی به واحد‌های تولیدی داخل کشور و تولیدات داخلی باشد و امیدواریم همه نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

او در خصوص برنامه‌های دستگاه قضا برای مقابله با گرانی‌های اخیر گفت: گرانی ارتباط چندانی با ما ندارد، اما دادگستری به عنوان دستگاه متولی قانونی به همراه دادستان‌ها و دادستانی کل کشور این موضوع را رصد و پیگیری می‌کند.

حشتمی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی و همه مجموعه‌ها باید کمک کنند، تصریح کرد: این موضوع به بخش خاصی ارتباط ندارد و با تنظیم واردات، بازار و نیازمندی‌های کلیه دستگاه‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  گلشنی منفرد از احیای ۱۵ واحد تولیدی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته بود که با احیای آنها زمینه اشتغال برای هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

وی افزود: عمده مشکلات واحد‌های صنعتی استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحد‌های معدنی استان، ادامه داد: هفت واحد معدنی نیز در استان زنجان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیاء شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

گلشنی منفرد همچنین مهمترین مشکل واحد‌های معدنی راکد استان را فقدان اکتشاف اصولی و دریافت نکردن پروانه، نداشتن صلاحیت دارنده پروانه فعالیت و معارضان محلی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان، گفت:طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان طی امسال بر مبنای واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

گلشنی منفرد ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده و در سال جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم