Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:30:54 GMT

محوریت در اجرای عملیات آبخیزداری مشارکت مردمی است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۴۱۳

محوریت در اجرای عملیات آبخیزداری مشارکت مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جعفریان صبح چهارشنبه در بازدید از اقدامات آبخیزداری انجام شده در حوزه آبخیز وردیج واریش در شمال غرب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محوریت در اجرای عملیات آبخیزداری مشارکت مردمی می‌باشد تأکید کرد: با توجه به اقدامات مؤثری که در حوزه‌های آبخیز صورت گرفته و ارتقا آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و اثر بخشی عملیات آبخیزداری، حوزه‌های آبخیز به کانون‌های یادگیری اقدامات مشارکتی و همچنین جوامع محلی و آبخیز نشینان خود به عنوان مروجان واقعی این اقدامات تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه استان تهران یکی از استان‌های پیشتاز در انجام فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری با بهره گیری از مشارکت مردمی است گفت: خوشبختانه از سال گذشته و با اختصاص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تحول بزرگی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری ایجاد شده و این اقدامات رضایت مردم و جوامع محلی را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری با نگاه جامع نگری، در برگیرنده تمامی فعالیت‌هایی است که در یک حوزه آبخیز همچون فعالیت‌های مکانیکی و بیولوژیکی، حفاظتی و حمایتی، آموزشی، ترویجی، اطلاع رسانی و فرهنگسازی و… انجام می‌شود.

کد خبر 4710995

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور پروژه آبخیزداری هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه شهرکرد خرم آباد یاسوج اربعین حسینی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایار خان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند، اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است و با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده اظهار داشت: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی اعم از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری از جلوگیری تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.

کد خبر 6090651

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر