Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این وزارتخانه در بیانیه‌ای سفر احتمالی امروز (چهارشنبه) نتانیاهو به الخلیل را استعمارگرانه، تحریک‌آمیز و نژادپرستانه توصیف و اعلام کرد: این سفر به بهانه حضور در مراسم رسمی نودمین سالگرد اتفاقات انقلاب البراق و گسترش روایت اشغالگران از آن ماجرا انجام می‌شود.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: نتانیاهو تلاش می‌کند با این سفر آرای احزاب راست‌گرا و راست‌گرای افراطی را در انتخابات پارلمانی آتی در تاریخ هفدهم سپتامبر جاری به نفع خود جمع کند و این سفر در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های حزب راست‌گرای حاکم در اراضی اشغالی برای یهودی‌سازی بخش قدیمی شهر الخلیل، مصادره بازار الجمله و اعطای آن به شهرک‌نشین‌ها انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه فلسطین در ادامه نسبت به خطرات و نتایج سفر نتانیاهو به شهر الخلیل هشدار داد، به ویژه اینکه مسؤولان رژیم صهیونیستی به ساکنان محله تل الرمیده، بخش قدیمی شهر الخلیل و اطراف آن اعلام کردند، امروز اقدامات محدودکننده و تنبیهی از جمله تعطیلی حرم ابراهیمی به روی نمازگزاران و ممنوعیت رفت‌وآمد همزمان با سفر نتانیاهو، برخی از وزرای کابینه و اعضای کنست از حزب لیکود در پیش گرفته خواهند شد.

این وزارتخانه از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی مربوطه و در راس آنها یونسکو خواست مسؤولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را بر عهده گرفته و اقدامات لازم برای جلوگیری از انجام این سفر را در پیش بگیرند و نتانیاهو و کابینه‌اش را مسؤول کامل و مستقیم پیامدهای این سفر بدانند.

این اولین سفر نتانیاهو به الخلیل از ۱۳ سال پیش است. این سفر امروز تحت تدابیر شدید امنیتی انجام می‌گیرد.

فلسطینیان به شدت از این سفر به خشم آمده و خواستار مقابله با آن شده‌اند.
رژیم صهیونیستی در همین راستا تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در شهر الخلیل به اجرا گذاشته است.

احتمالا نتانیاهو در کنار حرم ابراهیمی سخنرانی کند تا اینگونه نشان دهد که رژیم صهیونیستی این مکان اسلامی را هم تحت سیطره خود دارد و بدین ترتیب بتواند آرای شهرک‌نشینان تندرو را هم در انتخابات آینده کسب کند.

وزارت اوقاف الخلیل در واکنش به بازدید نتانیاهو از شهر الخلیل تاکید کرد این اقدام یادآور ورود شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به قدس در سال ۲۰۰۰ است و از مردم فلسطین خواست از حرم ابراهیمی محافظت کنند.

تعرض تحریک‌آمیز شارون به مسجد الاقصی در نهایت به شعله‌ور شدن انتفاضه دوم فلسطین منجر شد.

در این راستا تصمیم نتانیاهو برای سفر به الخلیل موج بزرگی از خشم را در اراضی فلسطینی ایجاد کرد.

فعالان فلسطینی از ساکنان الخلیل دعوت کردند با برافراشتن پرچم‌های سیاه بر سر در خانه‌های خود در نزدیکی حرم ابراهیمی به استقبال نتانیاهو بروند.

تاریخدانان و چهره‌های سیاسی ادعاهایی که این سفر بر اساس آنها ترتیب داده شده را رد کرده و این سفر را تحریک‌آمیز خواندند.

یونس عمرو، پژوهشگر و کارشناس مسایل شهر الخلیل اظهار کرد: مسایلی که سفر نتانیاهو بر اساس آن ترتیب داده شد، همگی جعلی و دروغین هستند، حرم ابراهیمی یک موقعیت تاریخی صرفا اسلامی است که در سال ۱۹۶۷ به اشغال درآمده و در پی کشتار حرم ابراهیمی تقسیم شد.

عمرو افزود: اینکه نتانیاهو نودمین سالگرد انقلاب البراق را بهانه قرار داده و مدعی است در آن ماجرا که یهودی‌ها در الخلیل هدف حملات فلسطینی‌ها قرار گرفتند، باطل و بر خلاف واقعیات تاریخی است.

او در ادامه گفت: این ادعا از اساس باطل است، طرفی که در آن ماجرا دست به کشتار یهودی‌ها زد، انگلیس بود و اکنون نتانیاهو سعی دارد این برچسب را به دروغ به فلسطینی‌ها بچسباند.

عماد حمدان، رئیس کمیته بازسازی الخلیل نیز اظهار کرد: سفر نتانیاهو به الخلیل مردود است، کسی که می‌خواهد در انتخابات اسرائیل شرکت کند، باید در الخلیل حضور یابد تا شهرک‌نشین‌های الخلیل را راضی کند، این مساله کاملا برخلاف نظر ساکنان بخش قدیمی الخلیل است و نتایج این سفر برای اشغالگران بسیار سخت خواهد بود.

حمدان افزود: بخش قدیمی الخلیل به شدت از اقدامات و سیاست‌های اشغالگران که آن را به چهار بخش تقسیم کرده، رنج می‌برد، در این شهر تنها باید با پای پیاده و از گذرگاه‌ها رفت‌وآمد کرد و مناطقی نیز در شهر وجود دارند که تنها ساکنان آن می‌توانند به آنجا بروند، منطقه‌ای در الخلیل وجود دارد که ورود فلسطینی‌ها به آن کاملا ممنوع است و به همین دلایل بخش قدیمی الخلیل با ایست‌های بازرسی و گذرگاه‌ها محاصره شده‌اند و این امر بر تمامی بخش‌های اقتصادی و آموزشی و به طور کلی بر عبور و مرور در این شهر تاثیر می‌گذارد.

خلیل شاهین، تحلیلگر سیاسی نیز گفت: هدف از این سفر تاکید بر این مساله است که نتانیاهو به تلاش‌ها برای یهودی‌سازی ادامه می‌دهد تا به این ترتیب آرای شهرک‌نشین‌ها که ۱۳ درصد از مجموع آرا را تشکیل می‌دهند و گروه بزرگی در انتخابات محسوب می‌شوند، به دست آورد.

یوسف الجعبری، معاون رئیس شهرداری الخلیل با اشاره به اینکه تلاش اشغالگران برای کنترل بازار الجمله این شهر مردود است، گفت: توافقنامه امضا شده با اشغالگران می‌گوید حق مدیریت بخش اشغالی شهر کاملا برعهده شهرداری الخلیل بوده و شهرک‌سازی نیز غیرقانونی است.

طبق گزارش مرکز اطلاعات خبرگزاری وفای فلسطین، شهرک‌سازی‌ها در الخلیل از زمان اشغال آن در سال ۱۹۶۷ آغاز شد، به این ترتیب که برخی از ساختمان‌های داخل شهر به تصرف درآمده و به محله‌های مسکونی یهودیان تبدیل شدند تا این محله‌ها با حفر تونل و راه‌سازی به شهرک ریات اربع  متصل شوند، طرح یهودی‌سازی الخلیل با ورود ۷۳ شهرک‌نشین به این شهر در سال ۱۹۶۸ آغاز شد،‌ این شهرک‌نشین‌ها در هتل النهر الخالد ساکن شده و اعلام کردند قصد دارند در شهر بمانند. اکنون تعداد شهرک‌ها در این استان به ۳۰ شهرک رسیده و علاوه بر این بیش از ۲۰ کانون شهرک‌سازی نیز وجود دارند.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم

منابع امنیتی از شهادت ۲ جوان فلسطینی و زخمی شدن ۲ تن دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در نزدیکی ایست بازرسی «سالم» در غرب جنین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که «مصطفی سلطان عابد» جوان ۲۲ ساله از شهرک «کفردان» و «احمد محمد شواهنة» جوان ۲۱ ساله از شهرک «السیلة الحارثیة» در غرب جنین به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از جوانان در اطراف ایست بازرسی «سالم» در نزدیکی چهارراه «رمانة» در غرب شهر جنین تیراندازی کردند و در نتیجه آن این ۲ تن به شهادت رسیدند و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس و امدادرسان‌ها به محل حادثه شدند.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهرک‌های «السیلة الحارثیة» و «کفردان» از طریق مساجد شهادت شواهنة و عابد را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ جوان زخمی ۲۵ و ۲۲ ساله در نزدیکی ایست بازرسی سالم را به یکی از بیمارستان‌ها در شهر جنین منتقل کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) پس از افزایش تجاوزات خود به غزه، به یورش‌های روزانه خود به شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری ادامه دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شنیدن صدای درگیری‌های مسلحانه در اطراف ایست بازرسی سالم خبر دادند.

در شهر قدس اشغالی نیز ۴۵ هزار نمازگزار در بخش قدیمی شهر قدس به‌رغم تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسینی از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورششان به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهرک «عقربا» در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری و گشت‌زنی در خیابان‌ها و محله‌های آن و بازداشت چندین فلسطینی خبر دادند.

در همین رابطه، گردان‌ طولکرم وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای مبارز آن صبح امروز به سمت اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم شلیک کردند.

تعداد بازداشت فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر در کرانه باختری و قدس افزایش یافته است و این رژیم به صورت سیستماتیک فلسطینی‌ها را در منازل خود و در ایست‌های بازرسی بازداشت می‌کند و یا اینکه فلسطینی‌ها را تحت فشار وادار به تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست