Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس باید مراقبت شود تا مکتب عاشورا از هرگونه خرافهگویی و افراطگرایی دور بماند.

وی با تاکید بر این که باید از ورود تحریف به دین به ویژه به مکتب عظیم عاشورا جلوگیری شود ، تصریح کرد : در این راستا هیاتهای مذهبی به ویژه مداحان و اهل منبر در ایام عزاداری و مناسبتهای مذهبی نگهبانان و حراست کنندگان از این مکتب باید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحیان ادامه داد : ایام عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام عاشورا به نسل جدید و جوان جامعه است زیرا بسیاری از آنها خودجوش و با شور و شعف در این مراسم شرکت می کنند.

وی با بیان این که روشنگری و بصیرت افزایی جوانان در این ایام بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت:  باید از درس های مکتب عاشورا برای بصیرت افزایی به نسل جوانی که در زیر خیمه های امام حسین(ع) جمع می شوند و به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری می پردازند بهره گرفت.
این مسوول با بیان این که مکتب عاشورا، مکتبی جامع و کامل و برای هر کس و با هر سلیقه ای قابل بهره گیری است تصریح کرد : مکتب عاشورا مکتبی کامل برای بهره گیری تمام انسان ها در هر جایگاه و مقامی است.
به گفته صالحیان فرهنگ عاشورایی در تمدن سازی به ویژه در ترویج تفکر ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظلم و کمک به مظلوم بسیار موثر است.

وی امام حسین (ع) را متعلق به همه اعصار دانست و گفت: به همین دلیل در طول تاریخ، توطئه های فراوانی صورت گرفته تا این مکتب جامع و کامل از نظرها بیرون شود و در این ارتباط عده ای پول های بسیاری خرج کردند تا عاشورا را تحریف کنند.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تاکید کرد: به دلیل وجود تحریف ها و توطئه های بی شمار علیه مکتب عاشورا، امروز مسئولیت هیات های مذهبی، اهل منبر، مداحان و اندیشمندان در حفاظت و حراست از درس های عاشورا بسیار سنگین شده است.
صالحیان بیان کرد : امروز جامعه اسلامی به افراد عاقل و اندیشمند و کسانی که به حفظ وحدت بین فرقه های اسلامی اعتقاد دارند، نیاز دارد.

وی بیان کرد :  بر این اساس اکنون هم باید  در جبهه امام حسین (ع) که همانا جبهه حق است با کفر و استکبار حسینی و عاشورایی مبارزه شود و ورود تحریف ها، بدعت ها و خرافات به مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) علاوه بر تضعیف چهره دین، به نوعی آب در آسیاب دشمن ریختن است.

 صالحیان  ادامه داد: فلسفه عاشورا زنده نگهداشتن مکتب اسلام، نشر فرهنگ عاشورا و تجدید بیعت با اهل البیت (ع)است، نباید گذاشت آسیب های مختلف در بعد اندیشه و مبانی فکری، گفتار ، نوشتار و رفتار به این واقعه مهم تاریخ دینی ما اثر بگذارد.

در استان اصفهان افزون بر پنج هزار هیات مذهبی فعالیت دارند.

/۶۰۲۶/۶۹۹۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام حسین جامعه جامعه اسلامی عاشورا فلسفه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور