Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 17 گفت: با دستور اکید شهردار تهران و اجرای توافق با اداره کل اوقاف استان تهران و شرکت راه آهن به زودی محور نیلوفری و حریم آن تعیین تکلیف نهایی شده و تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از سرانه مورد نیاز شهروندان تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمود کلهری با اشاره به شتاب‌دهی فرایند توسعه در منطقه 17 گفت: با جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فعال کردن ظرفیت‌های شهرداری برای بالفعل کردن پتانسیل اجرایی و فرهنگی در محلات اقدام کردیم و به زودی نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با احداث فضای سبز در جهت تامین سرانه مورد نیاز شهروندان اقدام موثر انجام دهیم که نخستین گام با اجرای توافق و هم افزایی با اداره کل اوقاف استان تهران، بوستانی به مساحت 1700متر مربع در مجاورت آستان مقدس حضرت امام زاده حسن(ع) را برداشته‌ایم.

وی با بیان نوع مشارکت در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) گفت: مدیریت شهری منطقه 17 در احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) تسهیل گری و مشارکت داشته که در راستای توسعه فعالیت‌های دینی، احداث حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت خیرین محلی و تسهیل‌گری منطقه، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و از شهریورماه سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد مجموعه ورزشی-تفریحی شهید مایلی، گفت: باتوجه به فضای آزاد شده از زیرزمینی شدن خط راه آهن تهران-تبریز و توافقات اخیر با شرکت راه آهن برای استفاده از فضای مذکور با هدف توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی با مشارکت خیرین محلی، احداث و تجهیز زمین بازی والیبال، بسکتبال و فوتبال و همچنین فضاهای بازی کودکان به مساحت حدود ۷هزار مترمربع با سرمایه بخش خصوصی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان از خرداد ماه سال جاری شروع و از شهریور ماه به مرحله بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۱۷ در مورد هم افزایی با اداره اوقاف استان تهران برای تملک املاک معارض و توسعه فضای سبز، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با متولیان آستان مبارک امام زاده حسن (ع) در خصوص تملک ۲۳ پلاک مسکونی واقع در پهنه 324 G حریم امام‌زاده و در راستای افزایش سرانه‌های فضای سبز در این منطقه، نسبت به انعقاد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام و مقرر شد سازمان اوقاف ظرف مدت سه ماه نسبت به خرید و تملک املاک معارض اقدام کند تا شهرداری منطقه احداث فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.

کلهری با بیان اینکه محور نیلوفری بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهر تهران و اوقات فراغت و توسعه سرانه‌ای در پهنه جنوب تهران است، اظهار داشت: تعیین تکلیف محور نیلوفری پس از تعاملات و پیگیری‌های چندساله از دولت و آغاز اقدامات اجرایی در طول ۳.۵ کیلومتر ، عرض متوسط ۳۴ متر و مساحت ۱۱۵هزار مترمربع در محدوده منطقه ۱۷ به عنوان بزرگترین فرصت توسعه سرانه‌ای برای شهر تهران و پهنه جنوب مطرح است. این اقدام با رویکرد توسعه و ساماندهی محور نیلوفری، پس از انجام مسابقه طراحی برای سال 98 در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سال جاری تملک ۵۳ پلاک به مساحت ۷۲۰۰مترمربع با برآورد مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در اولویت اقدامات منطقه قرار دارد.

وی در مورد بازآفرینی خیابان ابوذر به عنوان محور فاخر منطقه، بیان کرد: این پروژه به طول ۲.۸ کیلومتر در مراحل ۱۵ گانه از تیرماه سال جاری در دست پیگیری است.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: مدیریت شهری منطقه17 با هدف رسیدگی به مطالبات چندین ساله شهروندان منطقه در خصوص جابجایی تیرهای برق معارض و تعویض تیرهای برق فرسوده چوبی با همکاری وزارت نیرو طرح تعویض ۷۶۰ تیربرق فرسوده و معارض در سه بخش بهسازی شبکه انتقال نیرو، طرح گذر از تابستان ۹۸ و جابجایی تیرهای برق با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو آغاز شده و تاکنون حدود ۸۰ تیربرق تعویض، جابجا و ‌نوسازی خطوط شده اند. در ضمن بیش از ۹۰ درصد محلات سطح منطقه به شبکه فاضلاب شهری متصل شده، اما اتصالات انشعابات هنوز کامل نشده است.

کلهری در مورد احداث مرکز خدمات رفاهی و کریدور فضای سبز محله جنوب بلورسازی، گفت: برای افزایش سرانه سبز، تعویض معبر، تأمین خدمات پشتیبان سکونت و کاهش فاصله شمال و جنوب و زدودن غبار فقر از محروم‌ترین محله منطقه ۱۷، با مشارکت سازمان نوسازی، مرکز خدمات رفاهی پروژه مرکز خدمات رفاهی با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و کاربری‌های ورزشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی و همچنین پروژه توسعه فضای سبز به وسعت ۴۰۰۰ مترمربع با دو طبقه پارکینگ زیرسطحی به ظرفیت ۲۴۰ واحد در حال احداث است که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید. برای پروژه خدمات رفاهی ۳۰ میلیارد ریال و کریدور فضای سبز ۸۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی در حال ساخت منطقه با سرمایه گذاری مشارکتی، بیان کرد: تعداد ۷ پروژه سرمایه گذاری مشارکتی با هدف توسعه سرانه‌ها، ارتقاء کیفیت زندگی و زیست پذیری و رضایت مندی شهروندان به ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های استخر آقایان دارالشهداء، شهربازی مجموعه دارالشهداء، مجتمع تجاری مجموعه دارالشهداء، فاز ۲ خیابان پیاده راه گذر طهرون و ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در دست احداث است که این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 17، کلهری با اشاره به اینکه تعداد ۸ فقره پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی به ارزش بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان در حال انجام مراحل ابلاغ قرارداد و مقدمات انجام پروژه است، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل پردیس سینمایی رضوان، شهربازی رضوان، مجتمع اداری و تجاری نگین شهر، زمین چمن میلان، کافه کتاب و ... است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شهرداری منطقه 17

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با سفر رئیس جمهور به جنوب تهران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منطقه ۱۸ رفت و با برپایی میز خدمت در دیدار چهره به چهره، پای صحبت ساکنان این منطقه نشست.

دکتر عین اللهی در حاشیه این دیدار، کمبود برخی دارو‌ها، پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی و مسائل درمانی اتباع را از جمله مسائلی برشمرد که در این دیدار ساکنان منطقه ۱۸ تهران مطرح کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به موضوع کمبود برخی دارو‌های خاص گفت: در این منطقه داروخانه‌هایی را که داریم فعال هستند، اما نیاز داریم که تقویت شوند.

دکتر عین اللهی افزود: داروخانه‌هایی مانند ۱۳ آبان که در برخی مناطق وجود دارد باید در این منطقه هم تاسیس کنیم تا مردم بتوانند دارو‌های خاص را راحت‌تر تهیه کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: نمونه برخی دارو‌های خارجی را شرکت‌های دانش بنیان تولید کردند، اما برخی افراد همچنان اصرار دارند که از دارو‌های خارجی استفاده کنند که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد با این وجود اگر متخصصان تاکید کنند برخی دارو‌ها را باید وارد کنیم، حتما تامین می‌کنیم.

دکتر عین اللهی در ادامه گفت:بیمارستان یافت آباد مرکز درمانی این منطقه است که به صورت خیریه اداره می‌شود قرار است از این بیمارستان بازدید کنیم و کمبود‌هایی که دارد، شناسایی و به برطرف شدن این کمبود‌ها کمک کنیم.

وزیر بهداشت درباره برخی مسائلی که مردم درباره پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی مطرح کردند هم گفت:در وزارت بهداشت بنا این است که شمار مراکز دولتی دندانپزشکی را زیاد کنیم و تا امروز ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی ایجاد کردیم، اما بیشتر شدن شمار این مراکز را در دستور کار داریم.

دکتر عین اللهی افزود:همچنین سعی داریم مراکز دولتی دندانپزشکی را دو یا سه شیفته کنیم تا از دندانپزشکان بیشتری استفاده کنیم و تنها راهی که می‌توان خدمات دندانپزشکی را افزایش دهیم، افزایش تعداد مراکز است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: دنبال این هستیم که برخی قسمت‌های دولتی را برون سپاری کنیم و اگر افرادی آماده هستند، قرارداد همکاری ببندند، آماده هستیم امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم که با امکانات و تعرفه دولتی به مردم خدمت رسانی کنند.

دکتر عین اللهی همچنین گفت: یکسری مسائلی را که شهروندان منطقه ۱۸ مطرح کردند خارج از مسائل پزشکی و بهداشتی بود که به قسمت مربوطه منتقل می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری